Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: retter ikke op

retter ikke op 16 år 9 måneder siden #2830

• 's profilbillede
Hej

Har behov for et lille input

Jeg har skiftet komplette bærearme, hjullejer, "kødben" og støddæmpere på min bil, galant 1998, 2.0, der er også sat en lille sænkning på og få skiftet kobling. Bilen er blevet sporet og udmålt, men har et problem,

når jeg kører i et sving og kommer på en lige strækning, så retter bilen ikke op, kun meget lidt, som om den er for "stram" :?: :?: Er der nogen der har et forslag til hvad det kan være :?: :?:

et andet problem er der kommer lidt ala "knirke" eller "klonk" lyde i fronte i både H og V side, når man kører ved lave hastigheder og bremse ned. den er lige blevet bremse målt og tjekket skiver, de er 100% lige og bremser perfekt. Hvad kan der være, der for den til at "knirke" og "klonke" :?: :?: :?:

Har gennemgået det hele men kan intet forkert finde.
Mvh Geir :?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

retter ikke op 16 år 9 måneder siden #19694

• 's profilbillede
det med at den ikke vil rette op selv kan godt have noget med, tårnlejerne at gøre, måske har du spændt dem for hårdt, da duskiftede fjeder.. eventuelt ku det være din krænings stabalisator der knirker eller klonker lidt..

retter ikke op 16 år 9 måneder siden #19695

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Når man sænker en bil med multilink forhjulsophæng, så bliver den en anelse dårligere til selvopretning. Dette gælder også for almindelig mcpherson ophæng, bare i lidt mindre grad.

Det siger min erfaring mig i hvert fald.. :lol:

retter ikke op 16 år 9 måneder siden #19696

• 's profilbillede
Pinky skrev:
det med at den ikke vil rette op selv kan godt have noget med, tårnlejerne at gøre, måske har du spændt dem for hårdt, da duskiftede fjeder.. eventuelt ku det være din krænings stabalisator der knirker eller klonker lidt..

Okay men hvor meget skal man spænde dem, sys ellers jeg har spændt dem som de gamle dæmpere, men muligt jeg har spændt dem for meget. Er der nogle retningslinjer for det, hvor meget man skal spænde dem.

retter ikke op 16 år 9 måneder siden #19697

• 's profilbillede
Var forbi euromaster i Jyderup idag og de kiggede på bilen, hvorfor den knirker og klonker lidt, det er mine hjullejer som navet er sat ind i, det er åbenbart ikke 100% lige desværre så det skal pilles af og ind i en presse for at se om det kan rette det op, ellers skal der igen helt nue hjullejer og nye navn, da de kan være blevet skæve.... pis og papirer siger jeg bare men det skal jo laves...igen :evil: :cry:
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.152 sekunder