Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Stramning af håndbremse

Stramning af håndbremse 10 år 7 måneder siden #27786

  • manta82
  • manta82's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 2
Hvordan strammer man håndbremsen på en Carisma ´96 med skivebremser på alle fire hjul ??
Ved håndbremse-håndtaget, kan man ikke stramme kablet yderligere. Hvilke andre muligheder har man ?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Stramning af håndbremse 10 år 7 måneder siden #27787

  • eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Indlæg: 803
  • Modtagne TAK: 31
tror mere du skal få kigget efter om du ikke har en sprunget kabel til en af siderne. Eller se på kaliberne i bag, om de arme som kablerne sidder fast i, ikke hænger fast så de ikke kan gå tilbage når håndbremsen er sluppet.

Det er ikke normalt man skal spænde kablet op med mindre man har skiftet dem med nye.
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden af eXntiC.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Stramning af håndbremse 10 år 7 måneder siden #27790

  • manta82
  • manta82's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 2
Begge kabler er ok og "armene" svinger også tilbage når håndbremsen er sluppet. :(

Håndbremsen er stille og roligt blevet slappere og nu har den slet ikke nogen effekt længere.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Stramning af håndbremse 10 år 7 måneder siden #27791

  • eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Indlæg: 803
  • Modtagne TAK: 31
Okay, det lyder virkelig underligt.

Der sidder nemlig en skrue inde bag stemplet i kaliberen som skal modvirke og kompencere for slidet på bremseklodserne
en lille ting du kan prøve, men jeg lover ik det virker.
Du tager kaliberne i bag af, altså så de ik klemmer på bremsekloderne, men lad være med at pille bremseslange osv af.
Så drej stemplet i kaliberen ind samme vej som hvis du skulle skrue en skrue i noget (med urets retning) til det er helt inde og ik kommer længere.

Gør det i begge sider på samme tid, og derefter sæt kaliberen på plads. Så går du ind og starter motoren, og træder bremsepedalen til den er hård, og så kan du prøve at trække håndbremsen.

Jeg har nogen gange oplevet at der går ged i det skrue halløj bag stemplet men det er ikke ret ofte.
Ellers er jeg sq godt nok lige blank for hvad der ellers kan være.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.125 sekunder