Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Kølerblæser søges eller alternativ løsning!?

Kølerblæser søges eller alternativ løsning!? 10 år 8 måneder siden #27744

  • ZenSurfer
  • ZenSurfer's profilbillede
Hej.

Min kølerblæser smadre lige vandpumpen her i weekenden. Rotoren er simpelthen røget af akslen, har længe haft en svag hylelyd, så vidste godt der var noget slidt.
Skal jeg have en ny er det fra Japan til 5000 kr. og en ventetid på ca. 1 måned!

Bilen er en L400 2.0i benzin fra 1996 og det er sgu ikke til at finde nogen brugt ej heller via mekanikeren. Så jeg har i første omgang sagt der skal skaffes en elektrisk hvor der så må laves beslag til montering i stedet for.

Nogen som ved om det er den samme motor der sidder i en Galant fra ca. samme årgang? En Hyundai H1 skulle vistnok også have samme motor. Hvis ovenstående er tilfældet, må rotor jo være den samme. Virker ved at være termostyret i modsætning til at være drevet af en elektromotor.

Håber nogen kan hjælpe???

Hilsen en frustreret surfer ;)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Kølerblæser søges eller alternativ løsning!? 10 år 8 måneder siden #27752

  • eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Indlæg: 803
  • Modtagne TAK: 31
Hmm prøver lige igen, da jeg vidst fik trykket forkert et sted.

Altså bilen køre med fastmonteret blæservinge på vandpumpen normalt ?

Du kan jo alternativt sætte en eller to elektriske slim blæsere på, det kræver bare en sikring, blæsere og en termokontakt.

Blæserne monteres direkte på køleren ved hjælp af nogen dertilegnet monterings strips.

Termokontakten skal sidde i din køler eller i en af kølerslangerne.

Du kan også sætte en kontakt i som du selv kan tænde/slukke på, men det vil kræve du selv holder øje med motortemperaturen hele tiden.

Så det du gør er at trække en god tyk ledning fra Batteri eller sikringsboks i motorrummet (HUSK EN SIKRING SÅ TÆT PÅ STRØMKILDE SOM MULIGT) ned til blæser/blæsernes +side

Derefter en laver du en stelledning fra blæsernes --side som går over til det ene stikben på termokontakten, og en ny stump ledning fra termokontakten, og til bilens karosseri (en bolt som allerede sidder er sted i nærheden eller via en selvskærende skrue)

Jeg har fundet nogen af tingene for dig eller noget som kan guide dig lidt i retningen af hvad jeg snakker om :)
BLÆSERE
MONTERINGSSÆT FOR BLÆSER
TERMOKONTAKT 1
TERMOKONTAKT 2

Og så evt. sådan en her hvis du ikke har et sted i din køler til den termokontakt

ADABTER TIL KØLERSLANGE

Så skal du bare finde en adabter til føleren hvis den ikke passer i gevindet.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Kølerblæser søges eller alternativ løsning!? 10 år 8 måneder siden #27761

  • Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2277
  • Modtagne TAK: 46
100MD974899VANDPUMPE212110000EA2-1342kr..JPG

100MD972051VANDPUMPEKIT223020000P0341314V21K1215221342kr..JPG

Har du et billede af vandpumpen for jeg har en helt ny men er uskker på om den er det samme vedhæfter et billede :drive:
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Sidste redigering: 10 år 8 måneder siden af Nully.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.132 sekunder