Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Bliklys og SRS virker ikke carisma 1,8 1998

Bliklys og SRS virker ikke carisma 1,8 1998 10 år 11 måneder siden #27616

  • mads husted
  • mads husted's profilbillede
Tror den træler jeg har lånt er skyld i lidt fejl jeg har på min bil. Mitsubishi carisma 1 8 gdi ls 1998

Først ville blinklys, katastrofeblink, bremselys og SRS fejl (airbag) ikke virke, men efter at skifte to sikringer så kom katastrofeblink og bremselys tilbage.

Nu kan jeg ikke blinke til højre eller venstre og har en SRS lampe som lyser...

Nogle der har et bud på hvad jeg kan gøre?

vh
mads
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Bliklys og SRS virker ikke carisma 1,8 1998 10 år 11 måneder siden #27617

  • eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Indlæg: 803
  • Modtagne TAK: 31
Har du tjekket ALLE sikringerne både i motorrum og kabine ? Det at SRS lampen er begyndt at lyse virker underligt, og jeg er ikke sikker på det har nogen sammenhæng med det andet.
Men den eneste måde du kan finde ud af hvorfor den lampe lyser, hvis der ikke er sprunget flere sikringer, er at du skal have en tester på.
Det er ikke alle billige f.eks eBay eller biltema testere der kan læse fejl ud på SRS det er somregl kun motor de dur til.

Du kan med blinklyset prøve om du kan finde frem til blinkrelæet. Jeg ved ik hvor det sidder på en carisma, men kan være der er en af de andre kloge hoved herinde der gør.
Men når du finder det så prøve og gi det et lille dask med skaftet på en skruetrækker og se om det ik begynder at klikke. eller må du prøve at sætte et nyt relæ i. Hvis det ik virker så er det kun den trælse vej. nemlig at måle ledningerne igennem og se om der er stel og strøm hvor der skal være.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Bliklys og SRS virker ikke carisma 1,8 1998 10 år 11 måneder siden #27618

  • mads husted
  • mads husted's profilbillede
Hmmm okay det tog mig noget tid at finde sikringboksen inde i kabinen, men det var sku bare en 10A sikring til Airbag som var sprunget og så virkede både blinklys og airbag igen...

Underligt at de to ting høre sammen.

Men tak for svart.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.123 sekunder