Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Styrkugler og bærearm(e), slidte??

Styrkugler og bærearm(e), slidte?? 16 år 10 måneder siden #2752

• 's profilbillede
Ved godt dette har været oppe før men nævner den igen.

Jeg har denne dejlig vogn, Galant 2.0 1998 kørt 162000 :lol: , som jeg er virkelig glad for, men den er begyndt at ryste rigtigt meget og det starter fra omkring 80 km/t men bliver nogenlunde jævn ved 140 km/t.

Kan de være styrkugler og bærearme? :? Og hvordan ser jeg om det er slidt.?? Har kigget på det her idag og gummiet ser lid "hærget" ud/slidt om man vil, men er det det der er tegn på de skal skiftes?? Kan ikke rykke hjulene fra side til side så ikke noget "slør" her.

Har kigget på autobremsen, refako og autostumper, og regnet ud det vil koste omkring 3500,- pr side :shock: at få skiftet, uden hjullejer (som også larmer, tror jeg det er), er der nogle der kender et billigere alternativ til samme gode kvalitet. :?: :?: :?:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Styrkugler og bærearm(e), slidte?? 16 år 10 måneder siden #19269

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
hvis den ryster i rattet eller hopper ved de 80km/t, så kunne et eller flere af dine fælg måske trænge til en afbalancering. Ang. sinde bære og styrekugler, så ja, hvis gummiet er ved at være så mørt at det smuldre, så er det ved at være skifte tid, for hvis der først går hul og der kommer and ind til kuglen, så ruster den og så går der ikke lang tid før der komme slør.

Styrkugler og bærearm(e), slidte?? 16 år 10 måneder siden #19270

• 's profilbillede
eXn skrev:
for hvis der først går hul og der kommer and ind til kuglen
Så er det vidst et meget stort hul :lol:

Bærekuglerne tjekkes ved at hæve bilen op på en donkraft, så hjulet ikke rører jorden, så stikkes en stang (brækjern el.l) ind under dækket på skrå, så stangens ende rører jorden og dækket rører stangen ca midt på.
Med små ryk opad på stangen mærker du nu om det "klonker". Du kan evt lægge hånden omkring bærekuglen for at mærke om der er slør, når du rykker i stangen. (Altså IKKE lægge hånden på kuglerne mens du RYKKER i stangen :lol: )

Styrkugler og bærearm(e), slidte?? 16 år 10 måneder siden #19271

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
eXn skrev:
hvis den ryster i rattet eller hopper ved de 80km/t, så kunne et eller flere af dine fælg måske trænge til en afbalancering. Ang. sinde bære og styrekugler, så ja, hvis gummiet er ved at være så mørt at det smuldre, så er det ved at være skifte tid, for hvis der først går hul og der kommer and ind til kuglen, så ruster den og så går der ikke lang tid før der komme slør.

Hov hov det er nok ikke en and men en lille kylling :lol: :lol: :lol:
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Styrkugler og bærearm(e), slidte?? 16 år 10 måneder siden #19272

• 's profilbillede
Nully skrev:
eXn skrev:

Hov hov det er nok ikke en and men en lille kylling :lol: :lol: :lol:
eller måske en ælling :P :twisted:

Styrkugler og bærearm(e), slidte?? 16 år 10 måneder siden #19273

• 's profilbillede
okay det må jeg lige få tjekket, mine dæk er lige blevet afbalanceret, men den ryster stadig omkring de 80 km/t og opefter. pt har jeg skiftet fra 17" til 14" og nu er det ikke så meget den ryster, men lidt gør den.

Men prøver lige at få hævet den og sætter en stang under dækket..
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.223 sekunder