Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Hjælp til tuning

Hjælp til tuning 11 år 4 måneder siden #27336

  • Robin7000
  • Robin7000's profilbillede
Hey derude, jeg er lidt en tumpe på tunings området, men jeg har lige fået en ny bil som jeg gerne vil have lidt mere ud af...

Det er en mitsubishi Galant 2,5 v6 24v fultauto... fra år 2000

Hvad er det nemmeste jeg kan køre for at give bilen en lidt bedre lyd og få nogle flere heste ud af moteren ??

Lyden: der kan man vel bare smide et sportsfilter på eller hvad ?

Og kan den forresten holde til det, da det kun er en 4 trins gearkasse så den må være under vild stress af den store moter..
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Hjælp til tuning 11 år 4 måneder siden #27339

  • Søren :-)
  • Søren :-)'s profilbillede
Åben KN filter og så evt sports udstødning er den nemme løsning ellers skal du have noget turbo på den
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Hjælp til tuning 11 år 4 måneder siden #27340

  • eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Indlæg: 803
  • Modtagne TAK: 31
hav lige denne i huskeren. Hvis du nu vælger at lave åbent filter (K&N osv.) Så lav det sådan at du for kold luft op omkring filteret også. Eller kan du meget nemt risikere du faktisk at du mister heste ved det, da motoren vil få suget den varme luft ind fra motorrummet.

Og igen. Hvis du får lavet noget udstødning, så lad være med at pille katten af, mange siger at du nok kan hente nogen hk der. Men det er ikke altid sandt. Mange sugemotore skal have modstand i udstødningen for at yde bedre ved turbomotore er det lige modsat.

Der er altid mange ting man skal tage i betragtning, selv for små ændringer. Ihverfald hvis man vil have det bedste ud af de ting man laver :)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Hjælp til tuning 11 år 4 måneder siden #27342

Hej robbin, du skriver ikke hvad din bil har kørt , da gearkasserne på galanterne ikke er de stærkeste der findes især hvis de har kørt mere end 250000km :( . Men du kan da prøve med et KN filter og en anden bagpotte så kommer der mere MUSIK :P bagud.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Hjælp til tuning 11 år 4 måneder siden #27346

Tror ikke du får særlig meget mærkbart effekt ud af at skifte udstødning og KN luftfilter.
Dog er der en fordel med KN filter, at det kan renses og ikke skal udskiftes som det almindelige luft filter og lyder lidt bedre.
:drive:

I dit tilfælde ville jeg nyde den dejlige bil med en skøn automat gearkasse og ikke gøre mere,
da en smadret gearkasse ikke er sjovt (som andre også har nævnt ikke er den stærkeste).

Sætte turbo på den, turde jeg ikke gøre, da jeg ikke tror, den holder til det i længden
og yderligere "bøvle" med syn og risiko for ekstra afgift.

Så hellere skifte bilen ud til en hurtigere.
:evil:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.141 sekunder