Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Hjælp vedr. måske automatgear- og eller motorfejl

Hjælp vedr. måske automatgear- og eller motorfejl 11 år 4 måneder siden #27334

  • hmonrad
  • hmonrad's profilbillede
Jeg kan virkelig godt bruge noget hjælp fra nogen som kender til Mitsubishi Space Star 1,6 aut. gear fra 2001. Min bil har nu fejlet i flere måneder..

Problemet er, at den er MEGET langsom i at komme op i fart - den vil næsten ikke fremad. Men når den kommer op på omkring 80 km/t er der ingen problemer med farten. Dog skifter den gear på de mærkeligste tidspunkter - samtidig med at det virker som om den har modstand hele tiden.

Jeg har først haft den hos en privat mekaniker som mente det var converteren den var gal med - for han havde skiftet olie og luftfilter i gearkassen samt forrøret ved udstødningen. Derefter kom bilen til Karlslunde, hvor de skulle tjekke gearkassen - de mente at det var motoren da den manglede motorkraft. Derefter retur til privat mekaniker som ikke mener det er motoren for bilen vil gerne yde motorkraft i frigear (neutral) lige indtil den bliver sat i gear/Drive så falder omdrejningerne.

Nu står bilen på et autoriseret Mitsubishi værksted, hvor de ikke kan finde fejlen - og de mener at det har noget med toppakningen at gøre..

Er der nogen som har hørt problemstillingen før som kan guide mig, hvad der er rigtig og forkert..

Mange hilsner
Henriette
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Hjælp vedr. måske automatgear- og eller motorfejl 11 år 4 måneder siden #27335

  • Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Indlæg: 307
  • Modtagne TAK: 3
Jeg ville tjekke at tandremmen står på mærkerne, for hvis den er hoppet en tand vil det betyde manglende trækkraft. Hvis din model har en lille tandrem også kan den være hoppe nogle tænder eller knækket. Toppakningen og ventilerne kan tjekkes med en kompressionsmåling på hver cylinder. Automatgear ved jeg ikke noget om desværre.
Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.135 sekunder