Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: motorskift 4g92 til 4g67 ???

motorskift 4g92 til 4g67 ??? 11 år 6 måneder siden #27238

  • job de vries
  • job de vries's profilbillede
vil gerne have lidt mere ud af min 1.6 glxi fra 94'
da jeg fortrækker en suge motor frem for en turbo motor er jeg kommet frem til at et motor skift ville være bedst....
har læst om mange der mener at en 4g93 sohc er den letteste løsning da syns manden næsten ikke kan se foreskel. men at der selvfølgedig er mere at hente i en 4g93 dohc.
jeg har prøvet at lede efter en 4g93 dohc men de er svære at finde. jeg har der imod fundet en 4g67 dohc (fra den gamle gti). nu var mit spørgmål om det passer i da det er en ældre model. hvis ja, hvad så med gear kasse, kobling, brænstof pumpe, ecu, osv...

hvis i har en anden løsning på mit ''optimerings projekt'' vil jeg selvfølgedig også gerne høre det.

mvh job
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: motorskift 4g92 til 4g67 ??? 11 år 6 måneder siden #27239

  • geo10
  • geo10's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Indlæg: 124
  • Modtagne TAK: 5
4g92 = 113 hk . 4g67 = 16v og ca 136 hk , se efter gamle emner i forum ,endda 6 år tilbage , der er noget om det
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden af geo10. Begrundelse: skrive mere
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: motorskift 4g92 til 4g67 ??? 11 år 6 måneder siden #27240

  • job de vries
  • job de vries's profilbillede
jeg har brugt meget tid på at finde ud af det de sidste par dage. men jeg har desværre ikke rigtig kunne finde noget som jeg kunne bruge. det jeg typisk finder frem til er at man burde skifte til en 4g93 dohc. men de er dyre og svære at få fat i...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.122 sekunder