Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Bremserne klikker efter lidt kørsel.

Bremserne klikker efter lidt kørsel. 11 år 7 måneder siden #27156

  • MikkelKrogh
  • MikkelKrogh's profilbillede
Hej jeg har her på det sidste oplevet at når jeg har kørt lidt i min colt fra 06, sådan at bilen er varm ig man har bremset lidt.

Så begynder bagbremsen at "klikke" i takt med om jeg accelerer op og ned. Har søgt lidt info hger og der, og kan desværre ikke finde nogen der konkret har haft det samme problem, og derfor ikke nogen løsning heller.

Det skal lige nævnes at jeg lige har fået skiftet både for og bag bremser (skiver + klodser)

Nogle snakker om en hængende bremse, andre om at stemplet ikke kommer langt nok ud til at holde klodserne i skak.

Det under mig bare at der ikke er noget når bilen har holdt stille, først kommer når den er driftsvarm...

kan det være kaliberen som er defekt?

ihvertfald håber jeg at få hjælp til en løsning herinde, da den lyd da er møgirriterende...

i den kommende weekend løsner jeg det hele, renser og samler det én gang til i håb om at se en forbedring... måske i har nogle ting jeg skal se efter samtidigt i min søgen efter problemet.

på forhånd tak!
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Bremserne klikker efter lidt kørsel. 11 år 7 måneder siden #27157

  • eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Indlæg: 803
  • Modtagne TAK: 31
kunne også være der mangler en fjeder eller en "bøjle" som skal holde klodserne fast så de ik sidder for løse.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Bremserne klikker efter lidt kørsel. 11 år 7 måneder siden #27158

  • Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2277
  • Modtagne TAK: 46
Det eneste rigtige er at skille det hele igen og samle det :( kan godt være du ikke kan se fejlen,men den er væk når du har samlet den igen
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Bremserne klikker efter lidt kørsel. 11 år 7 måneder siden #27173

  • MikkelKrogh
  • MikkelKrogh's profilbillede
Det er bare underligt, der sad ingen bøjler på klodserne som jeg pillede af? og ej heller på de nye..
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Bremserne klikker efter lidt kørsel. 11 år 7 måneder siden #27174

Har du renset kaliber/holder godt samt smurt den med kobberfedt der hvor den glider? og arbejder din kaliber som den skal? sidder dine klips som de skal ?det er alle vigtige detaljer når man snakker bremser.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Bremserne klikker efter lidt kørsel. 11 år 7 måneder siden #27183

  • Takumax
  • Takumax's profilbillede
Jeg har lige været ude for en Mercedes der klikkede på samme måde, men der fandt jeg ud af at hjul boltene havde forkert konus i forhold til fælgen. Efter udskiftning af boltene til den rigtige slags er det indtil videre holdt op med at klikke.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.138 sekunder