Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Sigma aut. gearkasse, driller

Sigma aut. gearkasse, driller 17 år 3 timer siden #2694

• 's profilbillede
Hej,

Jeg har en mitsubishi sigma 3,0 24v6 med en automat gearkasse.

For noget tid siden begyndte den stille og roligt ikke at ville "fange
gear". Det minder faktisk rigtig meget som at det er koblingen der er gået
hvis det havde været med manuelt gear. Det er kommet stille og roligt hvor den en gang imellem ikke ville "fange
gear" når den blev varm.
Altså når man kom kørende faldt den ud af gear og når man gav gas var det som at stå i frigear.
Når man holdt stille kunne man med lidt held stille og roligt give den gas og så kunne den godt fange gearene og komme op i fart, men fik den for meget gas faldt den ud igen og hvis den fik lov at stå og køle af lidt tid så blev den "god" igen.

Her fik jeg afvide at det med stor sandsynlighed var fordi jeg havde forlidt olie i gearkassen hvilket resulterede i at når det blev varmt kunne det ikke kommet nok op i gearkassen, hvilket resulterede i at den ikke ville tage fat. Og forklare også hvorfor at den virkede upåklageligt når den blev kold.

Det virkede alt sammen ok lige i starten med et par dage efter fik den samme symptomer og igen et par dage efter holdt den helt op med at ville fange gear.

Er der nogle der har en ide til hvad der evt mere kunne være galt?

Da jeg skiftede olie skiftede jeg godt nok ikke filteret. Men er der evt nogle måder hvorpå jeg kan prøve at fejlsøge lidt på den?
For at åbne sådan en så har jeg jo tabt på forhånd :D

MVH
Jesper R.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sigma aut. gearkasse, driller 16 år 11 måneder siden #18886

• 's profilbillede
et eller andet siger mig at du nok skulle have skiftet filteret på den da du var igang.. mener at det er hørt før at det filter godt kan være skyld i sådanne problemer.. men er altså ikke helt sikker

Sigma aut. gearkasse, driller 16 år 11 måneder siden #18887

• 's profilbillede
Ok,

Har bare snakket med en del firmaer der har forstand på aut.gearkasser og jeg får generelt bare afvide at det er grundet olie mangel og det er der jo netop nok af ifølge oliepinden og ellers er beskeden bare at man skal skaffe en ny.

Men det er jo bare lidt trist at skifte det filter hvis det så ikke hjælper, har hørt at det er noget med en lille tusse mand det koster.

Nogle der kender et sted man kan få sådanne filtre uoriginalt ? For hvis man kunne få det billigt og tjekke om det hjalp så var det jo helt klart en mulighed før jeg gik ud og investerede mange penge i en brugt gearkasse.

MVH
Jesper R.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.157 sekunder