Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: 4g92 til 4g93

4g92 til 4g93 17 år 4 uger siden #2659

• 's profilbillede
Hej

Jeg er i den ulykkelige situation at min motor i min carisma 1,6 sohc fra 99 er gået i stykker og på værkstædet anbefaler man at finde en brugt motor.

Det bedste tilbud (KM/pris) jeg har fået ved forskellige ophuggere er en 4g93 med indsug og manifold, så jeg har læst de tråde, der er her på siden med samme emne med stor interesse, men syntes at jeg mangler en konklusion.

Kan det lade sig gøre at skifte til en 4g93, jeg tænker på motor ophæng, ledningsnet, gearkasse, trækaksler, styreboks ?

på forhånd tak.

Peter
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Re: 4g92 til 4g93 17 år 4 uger siden #18641

• 's profilbillede
Jeg har selv lige lavet sådan en konvertering for et par uger siden, dog på en colt fra 96' (4G92) der fik en 1.8 4G93 motor i fra en galant 96'. og der var ingen problemer.

Gearkassen passede over på.

Kabler passede over på.

Ledningsnet passede over på.

Kører stadig med samme styreboks.

Ophæng passede over på.

Der var faktisk ikke rigtigt nogle problemer/noget der drillede efter den var byttet ud, ihvertfald ikke indtil videre :)

4g92 til 4g93 17 år 4 uger siden #18642

• 's profilbillede
det lyder fint, så er der "kun" arbejdet tilbage.

mvh Peter

4g92 til 4g93 17 år 4 uger siden #18643

• 's profilbillede
Martin kunne give os et overblik over de udgifter du har haft i forbindelse med motorombytning? motor, montage osv....

4g92 til 4g93 17 år 3 uger siden #18644

• 's profilbillede
oli skrev:
Martin kunne give os et overblik over de udgifter du har haft i forbindelse med motorombytning? motor, montage osv....

Jeg har faktisk ikke rigtigt haft nogle udgifter andet end motoren hvor der fulgte vandpumpe, tændrør, tandrem, remstrammerhjul med.

Jo, de udgifter jeg har haft, har været til motorolie, gearkasseolie, servoolie, køler og sprinklervæske.

4g92 til 4g93 17 år 3 uger siden #18645

• 's profilbillede
hvis du har problemer med at finde en motor, så prøv at ringe til motorimport.dk
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.166 sekunder