Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: galant 2,0-24v /3,0-24v

galant 2,0-24v /3,0-24v 17 år 3 måneder siden #2543

• 's profilbillede
hej vil lige høre om der er nogen der kan sige om det er muligt at ligge en motor fra en mitsu 3000 i en galant 2,0 24v fra 1993 da jeg syntes jeg godt kunne bruge lidt mere træk kraft
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

galant 2,0-24v /3,0-24v 17 år 3 måneder siden #17801

• Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
Kunne godt forestille mig at 3.0 motoren passer i ophæng men at der er lidt probs. med motorstyring og ledningsnet, da der jo er lidt ekstra (specielt hvis du tænker på den med twin-turbo)
Og så bliver politiet nok meget utilfredse over det - specielt hvis det er turbo-modellen...
Mener der er en 3.0 24V uden turbo men den smider vist 205 HK. Kan ikke lige huske hvad 2.0 smider, men er ret sikker på at det er for lidt til at du må lægge 3.0'eren over i.

galant 2,0-24v /3,0-24v 17 år 3 måneder siden #17802

• 's profilbillede
Yep, 3.0 v6 24v yder 205hk, og den ligger bl.a i Sigma.. men her støder du nok på endnu et problem, da de fleste af denne type er monteret med automat-gear.. Så der er lidt mere arbejde der.

I min verden vil den ikke passe i galanten, men mht til motorskift, er jeg ikke superstærk.

Men tror ikke du får den gennem syn som Mathæus også nævner (politiet), men hvis den skal bruges til ræs, er det da bare at komme i gang ;-)

galant 2,0-24v /3,0-24v 17 år 3 måneder siden #17803

• Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
Tror ikke automatgearet bliver noget problem. Hvis blokken er den samme så burde 3.0 motoren sagtens ku sættes på gearkassen fra 2.0'eren - hvis den selvfølgelig kan holde til det...

Evt. kan du overveje 2.5 V6 motoren - den smider kun "170" HK så det kan måske gøres lovligt.
Vedhæftninger:

2,0-24v/3,0-24v 17 år 3 måneder siden #17804

• 's profilbillede
har før bygget for store motore i forskellige som de flinke syns folk har synet den ene blev totalskadet og der var politi indblandet der blev ikke sagt noget så jeg ser det ikke som et problem hvis jeg skal til at lave det vil jeg købe en hel bil i tyskland

galant 2,0-24v /3,0-24v 17 år 3 måneder siden #17805

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
De kan nok ikke se forskel på en 2.0 V6, og en 3.0 V6, de ligner hinanden rimelig meget.

Jeg tror faktisk at det er samme blok, men jeg er ikke sikker. Sigma er 6G72, og det mener jeg også galantens V6ér er.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.157 sekunder