Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Kobling - Galant 2.5 V6 '93

Kobling - Galant 2.5 V6 '93 17 år 3 måneder siden #2510

• Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
Hey Folkens

Er ved at skifte kobling på Galanten, men ak og ve - den jeg havde købt passer ikke... Når den bliver spændt på bliver de lameller (aner ikke hvad de hedder, men de metal-fætter-ting som udrykkerlejet trykker på) trykket helt ind - dvs. de står helt parallelt med svinghjulet... Og så er det jo ikke rigtigt til at koble ud...

Så spørgsmålet er jo, hvor finder jeg en kobling der rent faktisk passer på? Vil gerne finde et sted der er lidt billigere end Mitsubishi, hvis det er muligt.

Bilen er en Galant fra 1993 (93-96 modellen) - 2.5 V6 4x4
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Kobling - Galant 2.5 V6 '93 17 år 3 måneder siden #17668

• Billen
  • Billen's profilbillede
:shock: nu har du vel vent den rigtigt :shock:

Kobling - Galant 2.5 V6 '93 17 år 3 måneder siden #17669

• 's profilbillede
sys da at jeg har hørt at en ny kobling skal lamellerne stå helt eller næsten paralelt med svinghjul, det er kun hvis koblingen er slidt at de skal stå svagt ud i en spids.. så kan nemt ske det er den rigtige afligevel..

Kobling - Galant 2.5 V6 '93 17 år 3 måneder siden #17670

• Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
Pinky skrev:
sys da at jeg har hørt at en ny kobling skal lamellerne stå helt eller næsten paralelt med svinghjul, det er kun hvis koblingen er slidt at de skal stå svagt ud i en spids.. så kan nemt ske det er den rigtige afligevel..

Hmm - kan da godt være at det måske passer alligvel... Problemet er bare at sidst jeg legede med kobling skiftede jeg den på colten, og det virkede nemlig ikke. Der stod lamellerne parallelt med svinghjulet og den kunne ikke koble ud igen... Og selvom det er sjovt at skrue i biler, så er da sgu en kedelig oplevelse at skulle rykke gearkassen af igen når den lige er blevet sat på... Vil jeg meget gerne undgå denne gang hvis det kan lade sig gøre.
Men må ud og måle igennem på den nye i forhold til den gamle kobling. Burde kunne finde en forskel hvis det ikke er den rigtige kobling.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.120 sekunder