Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: "sportsfilter" til en colt fra 1,6 fra 95

"sportsfilter" til en colt fra 1,6 fra 95 17 år 4 måneder siden #2498

• 's profilbillede
Hej jeg skal på et tidspunkt om ikke så længe skifte luftfilter på min colt. Er der nogen herinde der kender noget til denne indsatsfilter som thansen kalder for "sportsfilter"??

www.thansen.dk/product.asp?c=1603747404&...1065860&pn=802865570

Eller er det bare noget bras ( med 95 % sikkerhed :( ) der ikke er en tand bedre en en luftfilter til 100 kr

Med "bedre" mener jeg den ekstra HK evt. mindre benzinforbrug.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

"sportsfilter" til en colt fra 1,6 fra 95 17 år 4 måneder siden #17609

• Basse
  • Basse's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 1
Hej, betal noget mere, og køb K&N filter, så går det ikke galt, de billige hos thansen er papirfilter, men K&N er et bomuldsstof, som kan renses :wink:

"sportsfilter" til en colt fra 1,6 fra 95 17 år 4 måneder siden #17610

• Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
Du skal ikke satse på ekstra heste ved at skifte luftfilter... Motoren får måske mere luft/benzin ind, men da der ikke kan komme mere ud, så har det ikke den store effekt. Skal du hente heste på Colten så vil jeg helt klart anbefale en større udstødning. Giver en mærkbar effekt (gjorde i hvert fald på min) og så lyder det jo helt rart 8)
Og med større udstødning kan du sagtens hive mere luft igennem den originale luftfilter kasse.

Ved dog ikke noget om Thansen "sportsfilter" men synes efterhånden at med alt hvad jeg har købt hos dem får man lige præcis hvad man betaler for.

"sportsfilter" til en colt fra 1,6 fra 95 17 år 4 måneder siden #17611

• 's profilbillede
Jeg har overvejet at smide et større bagpotte på fra OTP men er i tvivl om det giver noget som helst. Det kræver nok at jeg i det mindste også skifter til sportskat eller fjerner det helt og skifter til en anden manifold.

Og hle den ombygning vil net koste 10.000 kr og det har jeg ikke penge til.

"sportsfilter" til en colt fra 1,6 fra 95 17 år 4 måneder siden #17612

• Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
Jeg smed en ny udstødning på min - fra OneTwoPipe - altså fra kat og ned, og det var noget der ku mærkes. Fik også en sportskat fra dem, men har vist hørt at det ikke skulle være nødvendigt med mindre man kører med turbo...
Men udstødning og kat stod mig i 7000,- hvilket jeg nu ikke synes er så galt endda... Men selvfølgelig også en slat penge...
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.144 sekunder