Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: muligt bremseproblem på en colt 1995

muligt bremseproblem på en colt 1995 17 år 4 måneder siden #2496

• 's profilbillede
Hej Allesammen

Da jeg i dag kiggede under motorhjem på min colt bullet 1600 fra 1995 lagte jeg mærke til at dækslet fra bremsevæskebeholderet var løsnet.

Jeg skruede det helt af, for at tjekke væskestanden, men det var som det altid plejer, lige under max.

Kunne min colt nu have mistet noget af bremskræften pga. fugt eller luft der kunne trænge ind mens dækslet var løsnet/åben??

Brugermanualen nævner at man ikke må fjerne dækslet, hvorfor jeg nu er i tvivl.

På forhånd tak for hjælpen
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

muligt bremseproblem på en colt 1995 17 år 4 måneder siden #17600

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
hmm du får nok ikke lige frem et bremseproblem, men ved at låget har været åbnet i noget tid måske ? har bremsevæsken jo optaget fugt og derved sænkes kogepunktet på bremsevæsken. Så måske bør du få det målt ?

muligt bremseproblem på en colt 1995 17 år 4 måneder siden #17601

• 's profilbillede
eXn skrev:
hmm du får nok ikke lige frem et bremseproblem, men ved at låget har været åbnet i noget tid måske ? har bremsevæsken jo optaget fugt og derved sænkes kogepunktet på bremsevæsken. Så måske bør du få det målt ?
ja eller bar eskifte det for en sikkerheds skyld ku jo være det trækte til at blive skiftet afligevel.. hvor ofte skal man skifte bremsevæske, det må sådan en ny udlært mekaniker da vide :lol:

muligt bremseproblem på en colt 1995 17 år 4 måneder siden #17602

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
efter fabrikatens anvisninger eller hver 2. år bør det udskiftes :) Hvis det skal være helt rigtigt :)

Nede ved os står der godt nok bag på dunken det skal skiftes hvert år men vi gør det kun hvert 2. Men hvis du måler 3-4 år gammelt bremsevæske så har det typisk stadig et kogepunkt på over 200C :)

muligt bremseproblem på en colt 1995 17 år 4 måneder siden #17603

• 's profilbillede
hehe.. kan være jeg sku over veje at skifte på min egen så hehe, det er 4 år eller mere har ikke skiftet det selv endnu, hehe.. og har haft den i ca 4,5 år hehe..
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.161 sekunder