Gæst skrev:
Hej Pinky
Tak for dine svar.Det med at finde et andet speedometerhus vil jo helt klart være bedst men min bil kører med digital km tæller, er der også det i en colt?. Derudover fik jeg engang at vide af en mitsubishi mekaniker at det omtalte signal er at finde i diagnose stikket som sidder lige over pedalerne,Men hvad skal men måle efter??? han kunne ikke fortælle mig hvilke ledning det var, jeg har et multimeter kan det mon bruges??

jep der er også digital kilometer tæller i colt.. desvære tror ikke at du kan måle dig frem, du skal have fat i et lednings diagram over kabinen, det jeg har er kun over motor og styreboks. jeg fik mit ude hos mitsu i billund, altså kopi'r. hel gratis. Jeg er næsten sikker på at du kan finde signalet ind bag ved dit speedometer hus, i et af de to stik.. for at få det ud skal du, 1. sænke rattet hel ned, 2. skal du have det sorte inddækning af som sidder rundt i kanten ved speedohus, der sidder to skruer op i det sorte plastic op mod forruden, når du så har dem ude, skal du tage fat i inddækningen lige over rattet også med et lille ryk så er den af (det er to klips den sidder med) 3 når du har drejet den op over rattet, kan du se at der sidder 4 skruer et i hver hjørne af speedohuset, også er det bare et lille ryk og speedohuset er fri, også fra ledninger, og der er ikke noget speedo kabel, det er elektrisk.. 4 du får det ud ved at tage fat er hver side af huset, trække det ud mod rattet, så løfter du det op af sammentid med at du drejer det rundt om rattet og vupti speedohus er af... nu kan du så kigge på bagsiden, af huset. der sidder noget blå plastic, det er en flex printplade, og den må du ikke rive i da du så vil ødelægge den. når du så kigger på printpladen, kan du se at der står forskellige ting bag på, du skal kigge efter et sted hvor der står rpm. også skal du følge den "ledning" indtil du kommer hen til et af de to steder hvor de to multistik, som sidder i instrumentboret sidder fast i, når huset sidder på sin plads. husk at være sikker på at du klipper den rigtig ledning.. eventuelt kan du jo sikkert finde et speedometer fra en colt 1,6, hos en hugger.. det er nok den nemmeste løsning sys jeg.. håber du kan bruge det..