Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Signal til omdrejningstæller

Signal til omdrejningstæller 17 år 4 måneder siden #2492

• 's profilbillede
Hej.
Er der nogle som ved hvor man finder signalet til en omdrejningstæller, og evt. hvordan man monterer ledningen i motor rummet...bilen er en 98´er mitsubishi lancer 1,3 12v med en 4g13 motor
på forhånd TAK :? [/b]
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Signal til omdrejningstæller 17 år 4 måneder siden #17582

• 's profilbillede
er ret sikker på at ledning er lavet allerede du kan sikkert finde den ved styreboksen, og bag ved speedometerhuset sikkert også, du kan eventuelt flytte speedo meter fra en 1,6 colt af samme årgang, den er født med omdrejningstæller, passer også fra en evo 4-5-6.. har også et lednings diagram, over min egen 1,6 colt, det er dog lidt forskel da min motor køre med luftmængde måler og din køre med mapsensor. prøver lige at kigge i det..

Signal til omdrejningstæller 17 år 4 måneder siden #17583

• 's profilbillede
du skal finde din styreboks til motor, den sidder over i passager siden op af a-stolpen indebag ved dit hanskerum.. op i styreboksen sidder 4 stik, du skal kigge på det stik med 12 poler i (det mindste af de 4 stik) når du så kigger på det stik, (du skal vist nok kigge ind "forfra" i stikket altså tage stikket ud og kigge ind i den ende der sidder op i styreboksen, det kan godt ske jeg husker forkert men så er det bare spejlvendt) skal du kigge efter en hvid ledning, den sidder position nr 2 fra venstre, i række to (hvis det er speglvendt skal den sidde i position nr 2 fra højre i række to)men du skal se dig lidt for, for i følge mit diagram, skal der side en mere hvid lige ved siden af, i position 3 (fra venstre og fra højre hvis det er speglvendt) række 2, men ved ikke om den er der lige hvad jeg kan se har den med automat gear at gøre, så hvis din er en manuel, er den der nok ikke. i position 6 fra venstre(sef fra højre hvis det er omvendt) række 1 skal der side en lys grøn ledning.. lige under den altså position 6 fra venstre række 2 skal der side en rød ledning med hvid stripe.. så har du lidt at kigge efter håber det er til at forstå..

signalet til en omdrejningstæller 17 år 4 måneder siden #17584

• 's profilbillede
Hej Pinky
Tak for dine svar.Det med at finde et andet speedometerhus vil jo helt klart være bedst men min bil kører med digital km tæller, er der også det i en colt?. Derudover fik jeg engang at vide af en mitsubishi mekaniker at det omtalte signal er at finde i diagnose stikket som sidder lige over pedalerne,Men hvad skal men måle efter??? han kunne ikke fortælle mig hvilke ledning det var, jeg har et multimeter kan det mon bruges??
:wink:

Re: signalet til en omdrejningstæller 17 år 4 måneder siden #17585

• 's profilbillede
Gæst skrev:
Hej Pinky
Tak for dine svar.Det med at finde et andet speedometerhus vil jo helt klart være bedst men min bil kører med digital km tæller, er der også det i en colt?. Derudover fik jeg engang at vide af en mitsubishi mekaniker at det omtalte signal er at finde i diagnose stikket som sidder lige over pedalerne,Men hvad skal men måle efter??? han kunne ikke fortælle mig hvilke ledning det var, jeg har et multimeter kan det mon bruges??
:wink:
jep der er også digital kilometer tæller i colt.. desvære tror ikke at du kan måle dig frem, du skal have fat i et lednings diagram over kabinen, det jeg har er kun over motor og styreboks. jeg fik mit ude hos mitsu i billund, altså kopi'r. hel gratis. Jeg er næsten sikker på at du kan finde signalet ind bag ved dit speedometer hus, i et af de to stik.. for at få det ud skal du, 1. sænke rattet hel ned, 2. skal du have det sorte inddækning af som sidder rundt i kanten ved speedohus, der sidder to skruer op i det sorte plastic op mod forruden, når du så har dem ude, skal du tage fat i inddækningen lige over rattet også med et lille ryk så er den af (det er to klips den sidder med) 3 når du har drejet den op over rattet, kan du se at der sidder 4 skruer et i hver hjørne af speedohuset, også er det bare et lille ryk og speedohuset er fri, også fra ledninger, og der er ikke noget speedo kabel, det er elektrisk.. 4 du får det ud ved at tage fat er hver side af huset, trække det ud mod rattet, så løfter du det op af sammentid med at du drejer det rundt om rattet og vupti speedohus er af... nu kan du så kigge på bagsiden, af huset. der sidder noget blå plastic, det er en flex printplade, og den må du ikke rive i da du så vil ødelægge den. når du så kigger på printpladen, kan du se at der står forskellige ting bag på, du skal kigge efter et sted hvor der står rpm. også skal du følge den "ledning" indtil du kommer hen til et af de to steder hvor de to multistik, som sidder i instrumentboret sidder fast i, når huset sidder på sin plads. husk at være sikker på at du klipper den rigtig ledning.. eventuelt kan du jo sikkert finde et speedometer fra en colt 1,6, hos en hugger.. det er nok den nemmeste løsning sys jeg.. håber du kan bruge det..

Signal til omdrejningstæller 17 år 4 måneder siden #17586

• 's profilbillede
sad lige og kiggede på dataophug.dk fandt to colt 1,6 en hos midtjysk ophug og en hos bramming ophug, kan se på billeder at de begge har speedometerhus, men ved sef ikke om de er solgt..
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.151 sekunder