mitsubishi galant 1998 NAGANO 2,0 gls
17 år 7 måneder siden #16775
Billen
KARLA skrev:
Ud og kom en liter eller to olie på -AFSTED
eller endu bedre skift olien og filtret , begge forslag vil få olielampen til at slukke
Skal du nok ikke lige bare smide på uden at måle først, normalt plejer man at sige, på en personbil, at der er 1 (en) liter mellem MIN og MAX mærket på oliepinden!!!
Men det der med et olie og filter skift skader jo aldrig :devil:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
17 år 7 måneder siden #16776
Da jeg ikke er bekendt med hvilken olie der er på kan det måske som karla skriver skifte olie og filter.
Er der nogen der kan anbefale en god olie til sådan en 4g63 motor med 235000 km på klokken.
claus
17 år 7 måneder siden #16777
der er muligvis forskel , min mekanikker(ham jeg købte bilen af ) mente at min olieindikator var defekt da jeg bad om mere olie, 5000km før jeg oprindligt skulle skifte.
Da jeg skiftede olie 2000km senere holdt lampen op med at lyse
17 år 7 måneder siden #16778
Billen
KARLA skrev:
der er muligvis forskel , min mekanikker(ham jeg købte bilen af ) mente at min olieindikator var defekt da jeg bad om mere olie, 5000km før jeg oprindligt skulle skifte.
tror også at der er mere end 1 liter mellem MIN og MAX på din bil, på min ford transit mener jeg der er 3 liter mellem mærkerne
17 år 7 måneder siden #16779
Olieskift er helt klart det mest anbefaldsværdige , når jeg siger at der skal kommes en eller to liter på var det såmænd bare for at få lampen slukket. Jeg selv kom ca. 4,3L på + det meste af en flaske ABCON(Grøn-m) i og forventer at køre ca.10.000km dog hælder jeg de sidste 0,7L i efter x antal kilometer (omkring 7000km )
17 år 7 måneder siden #16780
Billen skrev:
KARLA skrev:
tror også at der er mere end 1 liter mellem MIN og MAX på din bil, på min ford transit mener jeg der er 3 liter mellem mærkerne
Det er altså en 4G63 motor der sidder i min vogn og går derfor udfra at det er den samme motor ??( eller en magen til )