Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Bremser på lancer

Bremser på lancer 17 år 7 måneder siden #2353

• 's profilbillede
Hej.

Min lancer fra 1995 har skivebremser bagpå? Har også set andre med det, men langt de fleste jeg ser er uden? Er det en speciel model eller kom det fra en bestemt årgang?

Til de folk der har skiver bagpå (gælder også andre mitsu modeller fra start 90'erne) hvordan virker jeres håndbremse så?

Min virker som sådan fint nok, men fra den begynder at bremse så skal der "mange hak" opad før den bremser meget.

Har hørt det er meget almindeligt på små biler med skiver bagpå fra de årgange, men vil alligevel lige høre mitsu-folket. Måske nogle også havde en idé til en mere effektiv håndbremse? Hjælper jo ikke engang at stramme den op, da den stadig skal have 5-8 hakker før den bremser.

Mvh Jeppe
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Bremser på lancer 17 år 7 måneder siden #16756

• 's profilbillede
min er en colt fra 98, den har tromler i bag. spurgte engang den lokale mitsu forhandler, hvordan det ku være at de var gået tilbage til tromler.. sagde han at det var fordi mitsu mente at de var service venlige, længere holdbarhed.. og så menete han at det også var billigere at fremstille, altså holde nyprisen nede.. min håndbremse er bare skide god, kan nemte lave en 180 grader vending på tør asfaldt, med lavprofil dæk på.. dette kan den gøre bare ved hak ca 4..

Bremser på lancer 17 år 7 måneder siden #16757

• 's profilbillede
Tromler er klar nemmere at have med at gøre. Og som bagbremse er de mere end rigelig effektive.

Stort set alle lancere jeg har set har også tromler bagpå. Derfor det undre mig at min har skiver...

...ville dog ønske min håndbremse var lige så lækker som din :-)

Bremser på lancer 17 år 7 måneder siden #16758

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Jeppe du kan justere håndbremsen inde fra kabinen. Der sidder en justere skrue ved siden af armen.

Dog vil jeg lige anbefale at du løfter baghjulene mens du justerer, så du ikke justerer alt for meget ind, hvilket jo kan gøre at bremsen hænger..

Men, du får aldrig samme håndbremse-vendings-effekt (eller noget :lol: ) med skiver, som man har med tromler, med mindre du laver den hydraulisk.. :D

Bremser på lancer 17 år 7 måneder siden #16759

• Billen
  • Billen's profilbillede
Cocacola skrev:
Jeppe du kan justere håndbremsen inde fra kabinen. Der sidder en justere skrue ved siden af armen.

Dog vil jeg lige anbefale at du løfter baghjulene mens du justerer, så du ikke justerer alt for meget ind, hvilket jo kan gøre at bremsen hænger..

Men, du får aldrig samme håndbremse-vendings-effekt (eller noget :lol: ) med skiver, som man har med tromler, med mindre du laver den hydraulisk.. :D

Tilbage i midt 90'erne valgte Nissan ( på deres 4 hjulstrækker Patrol ) at sætte en tromlebremse direkte på kardanakslen til baghjulene, og så skiver på hjulene, det medførte at folk fik revet og flået deres håndbremse i stykker når de lige skulle prøve at lave en håndbremse vending eller brugte bilen til tærengkørsel.
Det eneste at håndbremsen var blevet beregnet til fra Nissans side var at holde bilen når den var blevet parkeret – FLOT!! Og så på en 4 hjulstrækker
:banan: :chearleader:

Bremser på lancer 17 år 7 måneder siden #16760

• 's profilbillede
ja og når man kaster anker i sådan en patrol, låser man bar kadangakslen, hvilket resultere i at baghjulene køre hver sin vej pga difrentiale. eller hvis man heldig kan begge hjul stå stille.. en gammle møg spand sådan en... også er det hjenedødt tunkt arb at skifte gearkasse på sådan en..
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.187 sekunder