Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: hjul + fælge til colt

hjul + fælge til colt 17 år 8 måneder siden #16516

• 's profilbillede
hvad gør så nogen centreringsringe?

hvad skal jeg bruge dem til?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

... 17 år 8 måneder siden #16517

• 's profilbillede
Altså det er meningen de ska centrere hvis fælgene ik automatisk gør det, men altså jeg har endnu aldrig haft brug for dem, og sku jeg endelig få brug for dem denne gang kan jeg lave nogle på arbejde :)

hjul + fælge til colt 17 år 8 måneder siden #16518

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Eller kør ned til et hjulcenter og betal 150kr for dem? :) .. meget nemmere..

Anyways, de hjul du har kig på, har en noget lav indpresning, så du kommer nok til at opleve at hjulene banker på inderskærmene når du drejer. En indpresning på 40 ville nok være at foretrække, kører selv med ET37, men det er så 7 x 16" og med 195/45 dæk. Det virker helt fint, uden at skrabe på. Men du kan jo selvfølgelig bare få lavet nogle spacere..

Hvis det er 7.5 x 16", så ville jeg holde mig væk, da stort set alle dem jeg har hørt fra, som har en model som din, siger at det er for bredt..

Mht. dækkene, så er det heller ikke helt optimalt, men kan godt virke. 195/45-16 er bedre.

hjul + fælge til colt 17 år 8 måneder siden #16519

• 's profilbillede
mange tak for alle svarene. ET viste sig at være 35. Fælgen er en AEZ ECCO 16x7,5 med næsten nye kvalitetsdæk 205-45-16. Jeg fik alt for 2500, kunne simpelthen ikke lade være med at købe dem til den pris. Selve dækkene er mere værd. jeg monterede dem så på bilem og er tilfreds med resultatet, ser meget bedre ud en mine gamle 14 tommer alu med 185x65

hjul + fælge til colt 17 år 8 måneder siden #16520

• 's profilbillede
problemet er der vist ik er centreringsringe til vores model ;)

7,5 passer skam fint, det har jeg hørt =)

hjul + fælge til colt 17 år 8 måneder siden #16521

• Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
Shimmy skrev:
problemet er der vist ik er centreringsringe til vores model ;)

Fik da til min - Point-S havde dem godt nok ikke lige liggende, men men kunne uden probs. få dem hjem...

Kan ikke forestille mig at der er modeller man ikke kan få centreringsringe til...

Btw. centreringsringe er faktisk ret vigtige, hvis nav-målet på fælgene er større end på bilen. Hjulboltene er nemlig kun lavet til at trykke hjulet mod navet, således at navet kan bære bilens vægt - hjulboltene er altså IKKE lavet til at holde bilens vægt.
Vedhæftninger:
  • Vedhæftning Dette bilag er skjult for gæster. Log venligst på for at se det!
Tid til at oprette siden: 0.170 sekunder