Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: HJÆLP en måske kommende mitsu ejer

HJÆLP en måske kommende mitsu ejer 17 år 9 måneder siden #2237

• 's profilbillede
Hej.
Jeg har altid kørt Ford, men nu er det tid at få bilen skiftet. Jeg har fået tilbudt en mitsubishi carisma GDI 99, der har kørt 98000 har fået service og syn. Prisen er 49000.
Synes først det virkede mistænkeligt billigt, men var en famillie som flytter til Norge og var ret pressede med at få den solgt.
Jeg kørte en lang prøvetur i den og kiggede den efter (er dog total amatør :) )
Det jeg fandt var den aldrig var blevet undervognsbehandlet, men havde meget lidt rust. Det ene bremsekabel var rustet og skal skiftes. Den var blevet brugt til at køre hestetrailer, og var derfor godt ridset :cry:
Alt i alt til at leve med, MEN.
Når den kører i tomgang går den ned fra 1000 til cirka 500 omdrejninger og man frygter den går i stå (hvilket dog ikke skete). Efter lidt tid i tomgang, hvor den hygger sig omkring de 500, kan den godt lige hoppe lidt op for derefter at falde ned igen.
Tror i dette kan blive et dyrt problem??
En sidste ting var at når man tog et meget skarpt sving ( en motorvejsfrakørsel der laver hårnålesving) begyndte håndbremselyset at lyse.

alt i alt, er det en bil man skal holde sig fra????
håber i kan hjælp en måske kommende mitsuejer:)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

HJÆLP en måske kommende mitsu ejer 17 år 9 måneder siden #15767

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
Syns det lyder billigt. Men få den alligevel kigget godt efter for rust inden du beslutter dig.
Ang. de der problemer den har, er jeg næsten sikker på det er småting som skal laves.

lyder godt 17 år 9 måneder siden #15768

• 's profilbillede
Fik en gammel mekaniker jeg kender til at kigge på den. Han hejste den op på lift og mente der var meget lidt rust, der skulle laves. Han er dog så "old school" han ikke bruger computer til biler og kunne derfor ikke sige noget om tomgangsproblemet. Så er tilbage til start i det problem.
Er det dyrt at undersøge det på et værksted (med computer :) )
Ville jo være slemt træls at købe mitsuen i sækken :lol:

HJÆLP en måske kommende mitsu ejer 17 år 9 måneder siden #15769

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
Jeg ved ikke om de kan se med computeren hvad der er galt, da jeg ikke ved så meget om de nyere mitsu'er. Men mon ikke de kan det ?.. jeg vil gætte på en timeløn eller to. :)

HJÆLP en måske kommende mitsu ejer 17 år 9 måneder siden #15770

• Phliplip
  • Phliplip's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 3
Det med den står og svinger i tomgang, kan du prøve at ringe til Søren fra Abcon om! Flinker mand!

Det er en længere historie, men han "spildte" en hel abcon kur i min bil i forbindelse med et forsøg til et tidligere træf, da jeg var blevet fejl-informeret om hvilke symptomer ovenståen kur skulle rette. Og min bil ikke havde de symptomer som han, og du omtaler!

HJÆLP en måske kommende mitsu ejer 17 år 9 måneder siden #15771

• 's profilbillede
Det lyder godt. Er der nogen der ved hvordan man kommer i kontakt med ham?
Hvis problemet "kun" er den springer lidt i tomgangen, kan jeg sagtens leve med det, for Carisma er godt nok en fed bil.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.203 sekunder