Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Kobling Colt CAO

Kobling Colt CAO 17 år 10 måneder siden #2189

• Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
Så skal jeg sgu bruge lidt assistance igen.

Har nu fået smidt en ny motor i Colten. Samme gearkasse, men med ny kobling.

Da vi så skulle ud på prøvetur (troede vi da) så fik vi ristet tænderne på gearkassen noget så voldsomt. Ikke så spas.
Ok - var nok bare en udluftning af koblingen - nemt nok. Men nej, hjalp intet.
Ned og ligge under bilen igen, og kan så se, at tryk-pinden på koblingen (aner ikke hvad den hedder, men den der går fra slave-cylinderen og ind i gearkassen) er i fuldt udkoblet position. Har haft den gummi-fætter af der sidder, og den har fint nok fat i udrykkerlejet.

Hvad er der galt????
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Kobling Colt CAO 17 år 10 måneder siden #15509

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
den der arm som slavecylinderen skubber til, flytter et udrykkerleje inde i gearkassen. Den bliver typisk kaldt udrykker arm eller udrykker gaffel.

Men til dit problem. Vil den overhovet ikke reagere når i træder koblingspedalen ned ?.. hvis armen bevæger sig, og i kan se at den giver sig fuldt ud, ville jeg gå tilbage til at pille gearkassen lidt ud og se om den udrykkerleje sidder ordenligt..

mit sidste bud må være at der mangler væske eller der stadig er luft i.
Men kan være Nully kan komme med et indput her, for ved han har haft et helvede med at få hans kobling til at fungere.

Kobling Colt CAO 17 år 10 måneder siden #15510

• Mathæus
eXn skrev:
den der arm som slavecylinderen skubber til, flytter et udrykkerleje inde i gearkassen. Den bliver typisk kaldt udrykker arm eller udrykker gaffel.

Men til dit problem. Vil den overhovet ikke reagere når i træder koblingspedalen ned ?.. hvis armen bevæger sig, og i kan se at den giver sig fuldt ud, ville jeg gå tilbage til at pille gearkassen lidt ud og se om den udrykkerleje sidder ordenligt..

mit sidste bud må være at der mangler væske eller der stadig er luft i.
Men kan være Nully kan komme med et indput her, for ved han har haft et helvede med at få hans kobling til at fungere.

Problemet er i hvert fald ikke luft i systemet, da jeg kan rykke udrykker-armen fra helt ind til helt udkoblet position uden nævneværdig modstand.

Så problemet må vel næsten ligge i koblingshuset. Kan bare ikke lige fatte hvad det skulle være - er 100 på at det blev samlet rigtigt...

Kobling Colt CAO 17 år 10 måneder siden #15511

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
ja. men man bliver jo nød til at prøve igen, for så er der altså noget som ikke helt passer sammen.

Kunne ske du har fået fat i en forkert kobling ?. Sammenlignede i den nye med den gamle inden ig satte den nye i ?

Kobling Colt CAO 17 år 10 måneder siden #15512

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Hvordan er pedalen ellers? Virker den fint nok, eller går den lige i bund?

Kobling Colt CAO 17 år 10 måneder siden #15513

• Mathæus
Cocacola skrev:
Hvordan er pedalen ellers? Virker den fint nok, eller går den lige i bund?

Går som den skal - når man da lige tar i betragtning at der ikke er noget modstand fra selve koblingen...
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.165 sekunder