Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Turbo på 4G93?

Turbo på 4G93? 17 år 10 måneder siden #2173

• 's profilbillede
Hejsa,

Jeg har en Lancer CB5 1.8 GTi fra 1992, med en skøn 4G93-motor (1.8i DOHC 16V).

Jeg har hørt rygter om, at den skulle være født med smedede stempler - er det sandt?

Og hvis det passer - kan jeg så få fat i en manifold + tilbehør fra en 4G93T-motor, smide på den, og køre f.eks. 0.4-0.5 bar i tryk, uden at den eksplum-fanderandme-derer?

Den har kørt 233.000, men den bruger IKKE en kæft olie eller vand. Skiftede olie for 3.000 km siden, og det er stadig lige så flot som nyt, det er ikke blevet kulsort eller noget andet, så motoren må ski da være sund nok. :)

Hvad siger I til det?

Troels
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Turbo på 4G93? 17 år 10 måneder siden #15417

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Det er bedre at få fat i en original 4G93T maskine, da det vil spare dig for en masse besvær. Nemmeste er at få et frontcut fra Japan, så har du hele butikken, og den smider 204hk standard. Desuden, så har den undersmøring af stemplerne, hvilket en standard GTi motor ikke har.

Men jeg ville ikke prøve at køre 0.4-0.5 på en standard GTi maskine, da den kører 10.5:1..

Jeg snakker med en fra Holland som har smidt sådan en motor i sin Colt GTi fra 1994, og han siger at den er pænt hurtig. Han siger at han kan nå 0-100 på lidt over 6 sekunder :lol:

Turbo på 4G93? 17 år 10 måneder siden #15418

• 's profilbillede
Jow jow, men et frontcut er da også hamrende dyrt?

Turbo på 4G93? 17 år 10 måneder siden #15419

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Mellem 15k og 20k, men så virker det også. Husk på, at udover det du selv nævnte, så skal du stadig bruge intercooler, motorstyring mv. for at få det til at virke. Desuden, så får du en motor der har gået omkring 100.000km, og som er bygget til trykladning, og som efterhånden kan opgraderes med anden turbo mv, uden at du skal skifte alt muligt inde i motoren..

Det er faktisk den billigste tuning du kan skramle sammen, da den med større turbo og intercooler, nok kan komme op på en 280 - 300hk..
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.146 sekunder