Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Benzinmåleren er lidt skør :/ [Colt 1.6 95']

Benzinmåleren er lidt skør :/ [Colt 1.6 95'] 17 år 10 måneder siden #15414

• 's profilbillede
Cocacola/TasselHoff,

Hey! Mange tak for jeres svar. Well, jeg har kørt i det røde felt i 3 dage nu, og lampen lyser stadig ikke. Den kører fint derud af uden nogle problemer...

Jeg tror bare at jeg bliver ved med at køre indtil lampen begynder at lyse. Ligenu er min triptæller på 510 og lampen lyser som sagt ikke endnu. Håber bare at den kommer til at lyse på et tidspunkt!

Det med 50L er rigtigt nok - www.kortlink.dk/new-car-model/3xkq (jeg går udfra at det er en ca4a jeg har)

Mht. til benzinlugt m.m. er der absolut intet at lugte. Så jeg tror ikke at min lambdasonde fejler noget lige umiddelbart.

Lige et andet spørgsmål nu hvor jeg har jer...

Jeg synes at der er en del problemer med det elektriske i min nye Colt. Det er ligesom at nogle pærer/ting ikke får nok strøm. F.eks. kan jeg ikke få mit loftlys eller mit bagagerumslys til at virke. Det samme gælder min cigarettænder og min lampe i instrumentbrættet som viser om en dør er åben.

Jeg har checket sikringerne. Er der en form for strømfordeler eller et sted hvor alle kablerne er samlet som måske lige skal 'klikkes' på hinanden igen eller lign - hvis det nu er dér problemet er.

Det er altid et helvede at lave elektrisk fejlfinding på en bil man ikke kender så godt endnu. Da jeg skulle smide en headunit i for et par uger siden, fik 12V-ledningen heller ikke nok strøm overhovedet. Det løste jeg dog med bare at trække en ny ledning fra +-polen på mit batteri og ind til radioen (self. med en sikring monteret ved batteriet).

Har I nogle ideer?

MANGE tak for jeres interesse. :D

//Testrup
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Benzinmåleren er lidt skør :/ [Colt 1.6 95'] 17 år 10 måneder siden #15415

• TasselHoff
  • TasselHoff's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Det elektriske system i mitsubishi plejer at være temmeligt pålideligt men også kompliseret...
Personligt har jeg ingen idè til hvad der kan være galt....

Benzinmåleren er lidt skør :/ [Colt 1.6 95'] 17 år 10 måneder siden #15416

• 's profilbillede
TasselHoff->

Okay. Jeg får fat i et skematic i løbet af næste uge. Så kan jeg lige se på det.

Mht. til benzinforbruget og sådan:

Igår nåede den 530 km uden at lampen lyste endnu. Jeg fandt noget billig benz, og tankede fuld. Gæt hvor mange liter der ku' være i tanken? 37 liter.

Dvs. der faktisk var 13L i den i forvejen. Så jeg kan konstatere at der altså ikke er noget galt med benzin-forbruget - det er kun måleren. Det lettede trykket på min tvivl en hel del :)

Som Cocacola skrev: "Der kan være lidt over 50l i tanken." Det har jeg så regnet med :)

//Testrup
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.167 sekunder