Hey allesammen!
Min kæreste og jeg har lige købt en Mitsubishi Colt 1.6 GLXI fra 1996. Der fulgte ingen bilradio med, så vi har lige købt én idag.
Jeg ville tilsluttet den, men den ville ikke tænde og der kom kliklyde fra sikrings-relæet under rattet til højre. Jeg tjekkede sikringen til radioen, men den var ikke sprunget.
Jeg tog mit voltmeter i brug, og det viste sig at der
kun er 2 volt på den gule ledning i ISO-stikket. I den røde ledning (hvor der skal være 12V på når bilen står på tænding) kommer der fint 12V når jeg sætter bilen på tændning. Men den gule bliver ved med at blive på 2-3V.
Jeg tog en samlemuffe og "brokoblede" den røde og den gule ledning - så nu virker mit anlæg trods alt når der er tænding på (men den mister naturligvis alt gemt data/radio-stationer fordi der ikke er nok konstant strøm på den gule ledning).
Hvad er der galt? Nogle siger at det er dårlig stelforbindelse. Er der nogen måde jeg kant teste det på? Mit batteri måler fint 12V selv når bilen er 100% slukket.
Hvad er problemet? Håber virkelig at I kan hjælpe mig med at få mit anlæg i min nye Colt til at virke.
På forhånd tusinde tak!
Med venlig hilsen,
Simon P. Testrup