Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Bremseskiver bag på Carisma?

Bremseskiver bag på Carisma? 17 år 11 måneder siden #15203

• Phliplip
  • Phliplip's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 3
Ok... men ville det være muligt? Nu tænker jeg hvis Billens Carisma har skiver som han snakker om så burde det da være muligt.. hvis det altså er samme model som min og ikke den faceliftede..
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Bremseskiver bag på Carisma? 17 år 11 måneder siden #15204

• Phliplip
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
.... Hvilket jeg kan se det er :?

Re: bremser 17 år 11 måneder siden #15205

• Billen
  • Billen's profilbillede
BH skrev:
jaja men den anden vej rundt kører du galt (udskridning eller hva ved jeg) og der en eller anden der himler kunne den godt ende i synshallen og finder de ud af at der fiflet med bremserne tror jeg godt den kunne gi et hak i tuden :lol:

Det kan GÅ MEGET GALT hvis der køres galt, du kommer til at hænge på ALT hvis du ikke har fået en sådan ændring af bilen synet og noteret.

Med ALT der mener jeg alle skader på din bil, andres biler og ting som skades eller i værste fald hvis nogen mister livet, ja så kommer du til at hænge på alt det økonomiske :smacking:

Bremseskiver bag på Carisma? 17 år 11 måneder siden #15206

• Phliplip
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Det lovgivnings mæssige var jer mere eller mindre godt klar over.. og det var nu heller ikke så meget dét mit spørgsmål gik på!

Det var mere... kan det lade sig gøre? Og hvor besværligt vil det være.. altså, om det bare "lige" er at afmontere tromlen og sætte skiver på eller om man skal have andre ophæng etc. etc... Om der om der skal fifles med bremse slangerne for at tage højde for evt. andet tryk eller hvad ved jeg!

Bremseskiver bag på Carisma? 17 år 11 måneder siden #15207

• Billen
  • Billen's profilbillede
så skal du nok have fat i mitsu og høre om det er samme tryk i bremse systemet hvilket det nok er, men mht til overbremsning bag kan det være at skiverne er for kraftige i forhold til tromlerne.

jeg prøver lige når jeg kommer hjem om det er muligt at tage et par fotos af hvordan det ser ud på dytten......

Bremseskiver bag på Carisma? 17 år 11 måneder siden #15208

• Phliplip
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Nogen der kan fortælle om der er ændret noget på selve platformen i forbindelse med faceliftet på Carismaen.. Der er omtrent 1000 dele ud af 5000 på carismaen og Volvos v40 der er ens!

Det jeg er mest bange for er også overbremsning. Men det kan jo også være man kan tage skive bremser fra Volvo v40, hvis de altså blev lavet med skiver.

Jeg er ikke klar over hvilke dele der er ens.. men undervogn skulle vist være ens..
Tid til at oprette siden: 0.178 sekunder