Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma GDI tomgang

Carisma GDI tomgang 17 år 11 måneder siden #15120

• 's profilbillede
Nu har jeg givet min bil en olie-kur fra abcon. Det hjalp desværre ikke på omdrejningerne, men benzin økonomien er væsentligt forbedret.

Jeg har lagt mærke til en lille ting omkring de faldende omdrejninger... når omdrejningerne falder ned til omkring 300, kan jeg få dem til at stige igen ved at dreje i rattet.
Er der nogen der ved hvad det kunne tyde på?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Carisma GDI tomgang 17 år 11 måneder siden #15121

• Phliplip
  • Phliplip's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 3
Til din GDi vil jeg sige at det er vigtigt at du bruger den helt rigtige olie!

Min bil fik en stor Abcon kur som del af forsøg - længere historie. Dertil kom der en "helt forkert" olie på. Og så tikkede min bil som en sindsyg på trods af alle de abcon produkter!

Kørte den til Mitsubishi og fik den renset og korrekt olie på, så siger den ikke en lyd!

Ved ikke om det har noget at sige for dine omdrejninger. Ville bare lige gøre dig opmærksom på det med Olien.

Ellers så ring til Lindemann (Abcon) og hør om du har kommet det rigtige produkt på din bil, han er rigtig flink og til at tale med!

Carisma GDI tomgang 17 år 11 måneder siden #15122

• 's profilbillede
Jeg startede med at give bilen en gang Abcon OSC og derefter en omgang Abcon-blå. Olien jeg har brugt er 5/30.

Bilen tikker ikke - så jeg går ikke ud fra at olien giver problemer.

Carisma GDI tomgang 17 år 11 måneder siden #15123

• sungam-GTI
  • sungam-GTI's profilbillede
hej
Mitsubishi tog kun ca 800 for at stille motoren på min galant (gik ogs skidt i tomgang)... og den gik perfekt bagefter.
Spørg dem, det lyder jo som om der er brugt lidt på abcon og div ...

De rensede ogs gasspjeld så det ka jo godt være det er der den ligger...

Mvh,

M

tomgang 17 år 11 måneder siden #15124

• 's profilbillede
tror jeg vil starte med at måle tempføleren i kølevandet ud.de kan tit lave sådan noget ballade data er 20/80 grader 2,10-2,70 kohm/0,26-0,36 kohm.
en ting der også skal være iorden er din stepmotor det den gør er at åbne for en luftkanal som går på hver sin side af gaspjældet,og så ved at tilsætte mere eller mindre luft. den kanal skal selvfølig være ren så rengør for sod og koksrester
kan også være udformet sådan at den har direkte fat i gasspjældet og regulere på den måde.

Carisma GDI tomgang 17 år 11 måneder siden #15125

• 's profilbillede
Nu bliver det snart weekend og så vil jeg ud og lave bil (har ellers tid på værksted på onsdag).

Nu er der flere, som har omtalt gasspjældet. Jeg har lige investeret i reperations manualer til Carismaen, men jeg kan ikke finde noget omkring gasspjældet. Hvor finder jeg det?

God weekend :D
Tid til at oprette siden: 0.175 sekunder