Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Luftmængdemåler "Hack"

Luftmængdemåler "Hack" 18 år 1 måned siden #14742

  • Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2277
  • Modtagne TAK: 46
det skulle gøre at den snyder føleren lidt og giver den mere luft, i Japan og Usa gør de det på mange af deres Galanter
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Luftmængdemåler "Hack" 18 år 1 måned siden #14743

  • Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
Ok jeg er altså helt lost lige nu... Som jeg lige husker det, så sikre luftmængdemåleren at motoren får den rigtig(optimale) blanding mellem luft og benzin - eller hvad?

Men hvis det passer, hvorfor skulle det så være fordelagtigt at lukke luften ind i motoren uden om måleren?

Er virkelig forvirret... :shock:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Luftmængdemåler "Hack" 18 år 1 måned siden #14744

  • Carpman
  • Carpman's profilbillede
Så fik jeg leget lidt med skruen i måleren, men synes ikke der er nogen mærkbar forskel om den er i bund eller i top :? Så den orginal er kommet i igen. Måske kan man kun bruge "hacket" til trykladet motorer.
Vedhæftninger:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

luft masse måler 18 år 4 uger siden #14745

  • 's profilbillede
Så fik jeg målt bilen med en modificeret luft masse måler på rullefelt.

Da bilen blev rullet for 4 månder siden havde den 147 Hk motor og 110 Hk på hjulene. uden luftfilter kasse og med KN filter clamp-on e-2875.

Denne gang var vi nede på 137 Hk motor og 104 Hk hjul :angryhair:


Så monterede vi den modificeret luft masse måler + KN filter og lukkede motor hjelmen : 144 hk motor - 110 hk hjul :D

Med åben motor hjelm så den kunne få noget kold luft : 145,5 hk motor og 113,5 på hjulene. :chearleader:


Det er jo lidt op og ned med de rulle felt resultater, men ville da mene efter resultaterne at det giver lidt med den modificerede luft måler.


Bilen klarer det fint i tomgang med den udgravede luft måler.

Om det så kan mærkes på vejen, ved jeg nu ikke det er jo ikke mere end ca. 6 heste mere med mindre jeg får lavet noget rør der kan levere noget kold luft til motoren.
Det er svært at sige med 6-8 heste mere når man er oppe på "137-147 HK" der er jo meget der spiller ind : vind, dæktryk, luft fugtighed, vejens forløb og hvor mange trunter der er læsset bagi :wink:

Det havde nu været sjovere hvis målingerne havde ligget over fabriks data (147HK) :drive:

Hilsen Frank
:koger: ses i Galten 21/4 :cheers:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Luftmængdemåler "Hack" 18 år 4 uger siden #14746

  • Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2277
  • Modtagne TAK: 46
DEt er rigtig godt gået du fik bilen målt før og efter 8) så kan vi alle se forskellen :wink:

Tror vi skal lægge det ind på min hjemmeside, og i klubbens forum under Guider

Hvis du giver lov til det :wink:

Jeg er også spændt på om det kan ses på benzin forbruget :?: tror den kører mere på literen 8)
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

luft 18 år 3 uger siden #14747

  • 's profilbillede
For min skyld må du gerne lægge det på din hjemme side.

Jeg håber sgu det vil hjælpe på hvor langt den kan køre på literen, for lige nu kommer jeg 500 km på 60 liter benz = 8,3 km/liter :sur:


Hilsen Frank
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.161 sekunder