Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Info om GDI..

Info om GDI.. 18 år 4 måneder siden #1909

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Hey..

Jeg skal sammenligne Common-rail dieselsystemet med et direkte benzinindsprøjtningssystem, men jeg kan godt nok ikke finde noget info om GDI systemet nogen steder.

Jeg har prøvet Google.dk, www.howstuffworks.com osv. men intet kan give mig noget info jeg skal bruge..

Er der nogen der har noget info, eller ved hvor man kan få info, gerne diagrammer osv.

På forhånd tak..
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Info om GDI.. 18 år 4 måneder siden #14055

• Cocacola
Jeg har fundet det meste, men dog mangler jeg stadig info om hvorvidt højtrykspumpen er drevet mekanisk (af knastakslen) eller af en elektrisk pumpe..

Er der nogen der har en ide om det? :lol:

Info om GDI.. 18 år 4 måneder siden #14056

• 's profilbillede
Hej. Den er drevet mekanisk af knastakslen... Den er placeret i enden af den bageste knast og trækkes direkte af denne... Skriv hvis der ellers er noget viden du mangler...

Mvh Jacob

Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Info om GDI.. 18 år 4 måneder siden #14057

• Cocacola
Er pumpen trukket af et tandhjul? Ligesom på f.eks. Toyota motorer, hvor der kun er et knasthjul, men to knastaksler hvor den ene er drevet at et tandhjul fra den anden knastaksel.

Info om GDI.. 18 år 4 måneder siden #14058

• 's profilbillede
Nej, knastakslen er "slisset" op i enden, og pumpen har en "tap" som passer ind i enden på akslen. Så pumpen sidder i forlængelse af knasten og er altså i direkte forbindelse med knastakslen.

Info om GDI.. 18 år 4 måneder siden #14059

• Cocacola
Okay, det er da ganske smart.

Takker for info :) ..
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.134 sekunder