Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: 4g92 til 4g93

4g92 til 4g93 18 år 6 måneder siden #13469

• 's profilbillede
og er det overhovedt mulig at ligge en 4g93 DOHC i? nu har jeg jo en mulighed i 4g93 SOHC.. men ville gerne ha den gti motor over i? nogen som har prøvet den modifikation.. ?

På forhånd tak.. ;)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

4g92 til 4g93 18 år 6 måneder siden #13470

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Det er lige til at ligge en 4G93 DOHC over i, men det bliver nok lidt svært at støve sådan en op, da den er forholdsvis "sjælden". Og du skal bruge både motorstyring, ledningsnet, benzinpumpe, gearkasse mv. for at få det til at spille.

Det bedste ville nok være at få fat i en 1.8 SOHC. Dem er der en del af ved huggerne..

Og som pointeret tidligere, så er det stadig lovligt med SOHCén.

4g92 til 4g93 18 år 6 måneder siden #13471

• 's profilbillede
Cocacola skrev:
Det er lige til at ligge en 4G93 DOHC over i, men det bliver nok lidt svært at støve sådan en op, da den er forholdsvis "sjælden". Og du skal bruge både motorstyring, ledningsnet, benzinpumpe, gearkasse mv. for at få det til at spille.

Det bedste ville nok være at få fat i en 1.8 SOHC. Dem er der en del af ved huggerne..

Og som pointeret tidligere, så er det stadig lovligt med SOHCén.

Lige præcis :wink:
Skift knastaksel og gasspjældet på SOHCen så yder den det samme eller mere end GTIen og ingen synsmand i verden vil opdage det. :)

4g92 til 4g93 18 år 6 måneder siden #13472

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Desuden har SOHCén heller ikke hydrauliske ventilløftere, som er slemme til at tikke på DOHCén. Min egen tikker helt vildt når motoren er kold. Folk kigger nærmest helt angst på en når man kører forbi :) ..

4g92 til 4g93 18 år 6 måneder siden #13473

• Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
Tænker lidt på at lægge en 1.8 SOHC i min Colt som Lance foreslår, men er der ikke nogen der kan være lidt behjælpelige med lidt detaljer omkring gasspjæld og knastaksel? Tænker på div. mål m.m.
Må meget gerne forklares på et lidt lavt niveau, for så kan jeg også være med :lol:

4g92 til 4g93 18 år 6 måneder siden #13474

• 's profilbillede
er ikke helt klar over hvad du tænker på når du siger størrelse på gasspjæld og knastaksel?
Men alt i 1800 4G93 Sohc er identisk med 1600én både gasspjæld og knastaksel, men man kan med fordel finde et oversize 55mm spjæld samt skift til en 264`-272`grader knast profil. Dette vil give lidt ekstra hk i den høje ende af omdr. skalaen(nok toppe v 6500omdr. m 264` og 6800v 272` )
Motoren vil gå lidt ujævnt i tomgang med 272`knast og skal måske stilles et par 100 omdr.
Kompressionen er lidt lavere på 1800èn men hvis man alligevel har toppen af kan man få den planet med ca 0,75 hvilket svarer til ca. 10,5:1 i kompr.

Mvh Lance :wink:
Tid til at oprette siden: 0.143 sekunder