Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Motor

Motor 18 år 7 måneder siden #13410

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Man er ikke i tvivl om det er en MIVEC model man har, da speedometeret er ret "specielt" i dem. Speedometeret går til 180km/t, og omdr. skalaen går til 10.000rpm..

Desuden fås den kun kun som højrestyret. Meen, jeg tror ikke man er i tvivl, om det er en alm. 1.6 16V SOHC, eller en MIVEC, når man trykker pedalen i bund, der er i hvert fald ganske meget forskel fra 1.6éren til 1.8 GTi.. :lol:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Motor 18 år 7 måneder siden #13411

• 's profilbillede
nej man er absolut ikke i tvivl om det er en Mivec eller bare en standart motor... både på mivec og på alm 4g92 motor, står der 4g92 på blokken.. 4g92 mivec motor er ikke solgt i dk fra ny. du kan tydeligt se om det er en 1,3 eller en 1,6 motor der er i, for der er luftmængde måler på 1,6 og ikke på 1,3... den 4g92 motor der ligger i den model, som går fra 93 - 96 er opgivet fra fabrikken til 113 hk, men når de bliver målt har de næsten altid ca 120, måske lidt mere.. hvis den virker meget sløvere end den plejer tror jeg du skal prøve at få tjekket luftmængdemåler, eller kan mitsu sætte computer på og se hvad den fejler inden for 5 min, vil jeg skyde på..

Motor 18 år 7 måneder siden #13412

• 's profilbillede
Dog skal det lige siges at alle de nye mitsubshi colt'er, har mivec motor. men er jo ikke så vilde, for det er jo kun, 1,1- 1,3- og 1,5 mivec turbo (150 hk)..

Motor 18 år 7 måneder siden #13413

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Hmmm, er det ikke kun den nye Colt CZ-T og Lancer Evo IX der har MIVEC? Mener ikke at de mindre modeller har det..

Men jeg kan jo tage fejl..

Motor 18 år 7 måneder siden #13414

• Basse
  • Basse's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 1
Colt CZ3 Invite 1,3 Mivec DOHC 16V = 95 hk

Colt CZT 1,5 turbo Mivec DOHC 16V = 150 hk

Håber dette svar kan bruges :wink:

Motor 18 år 7 måneder siden #13415

• 's profilbillede
Hehe både ja og nej havde kun set at 1,3 var mivec, så gik bare udfra at 1,1 også var.. faktisk er jeg ikke sikker på at den nye evo som kommer til dk er en mivec, tror faktisk bare at det er samme motor som i evo 8, da den evo der kommer til dk ikke har flere hk end den gamle.. såå men ved det da ikke tror det bare desvære ikke..
Tid til at oprette siden: 0.145 sekunder