Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Oliespild

Oliespild 18 år 9 måneder siden #12969

• 's profilbillede
kan kun sige at det utætte oliefilter kunne sammenligenes med en olieboreplatform den kørte ca 100km på en liter olie og alt inden for en meter er svinet til mine alu fælge er næsten umulige at få rene igen efter den omgang men nu kører bilen fint igen uden oliespild
mekanikeren snakkede om at oliefilteret var spændt på med en tang så jeg tror det er en klamphugger der har haft den før jeg købte den.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Oliespild 18 år 9 måneder siden #12970

• 's profilbillede
pspsmeden skrev:
mekanikeren siger den er ok da den sider inkapslet så jeg tror på ham han skulle jo tjekke den så ikke der sku kunne ske noget men tak for den oplysning for så vil jeg da lige tale med ham om den er tjekket efter.

Det er meget let at tjekke selv Toppen af indkapslingen, den sidder med to/tre skruer. Pil den af og hvis der også er olie på den du piller af eller spor efter det vil det være en rigtig god ide at skifte tandremmen :wink:

Oliespild 18 år 9 måneder siden #12971

• 's profilbillede
Anonymous skrev:
Hmm. Ok. Vi har lige skiftet krumtapspakningen, men det lader ikke til at hjælpe!

Det sprøjter den også rundt i venstre side. Men det er sku stort set umuligt at se hvor f. det kommer fra! Men det kunne være man skulle prøve at skifte oliefilteret for at se om det hjalp...

Se ovenstående da det kan være der hvor akslen går ind til tandremmen det er utæt. :wink:

Oliespild 18 år 8 måneder siden #12972

• 's profilbillede
PowerbaitDK skrev:
Anonymous skrev:
Hmm. Ok. Vi har lige skiftet krumtapspakningen, men det lader ikke til at hjælpe!

Det sprøjter den også rundt i venstre side. Men det er sku stort set umuligt at se hvor f. det kommer fra! Men det kunne være man skulle prøve at skifte oliefilteret for at se om det hjalp...

Se ovenstående da det kan være der hvor akslen går ind til tandremmen det er utæt. :wink:

Akslen går ind til tandremmen ?? huh..

Oliespild 18 år 8 måneder siden #12973

• 's profilbillede
olien kan fjernes med petrolium, uden at det skader dine fælge, eller lakken på din bil... havde på et tidspunkt også problemer med at min smed rundt med olie, troede først at det var en slange til servo der var gået, men viste sig at det var min olieindikator der var blevet utæt lige midt i.. underligt sted. det kostede mig en ny indikator til 25 kr.. det så farligt ud for olien var kommet over på kileremmene og spredt på den måde....

Oliespild 18 år 8 måneder siden #12974

• 's profilbillede
Anonymous skrev:
PowerbaitDK skrev:
Anonymous skrev:

Akslen går ind til tandremmen ?? huh..

UPS Der hvor akslen til tandremmen går ind i ventilhuset :oops:
Tid til at oprette siden: 0.141 sekunder