Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Gas spjæld

Gas spjæld 18 år 9 måneder siden #1705

• 's profilbillede
Hej!

Min Carisma har lidt problemer med tomgangen. Den går ofte ud ved udkobling, når der samtidig bliver drejet på rattet.

Nulstilling gjorde det ikke bedre.

Jeg har fået fortalt at det kunne være magneten i gas spjældet, som er gået løs. Hvor sidder den??

Skal spjældet egentlig ikke stå vinkelret på huset? Mit står nærmere de 45 grader som det ses på billedet.

Anybody?

Mvh
Ricky
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Gas spjæld 18 år 9 måneder siden #12873

• 's profilbillede
Sys nu det ser meget normalt ud, sådan sidder mit også på min motor. det er godt nok en 1,6 men mon ikke det skal være noget nære det samme....... sys godt nok at dit er godt og grundig klistret til i sod, mit er næsten helt rent, bortset fra lidt støv... men er jo ikke sikkret at det er bygget op på samme måde.. ku godt se ud som om at din genbruger noget af udstødningen, eller sådan noget... ved at toyota har lavet en 140 (den har så kun 114 hk når det er på) der genbruger lidt af udstødningsgassen, og de bliver også helt sorte og klistret inden i...

Gas spjæld 18 år 9 måneder siden #12874

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Jeg ville absolut se at få det spjæld renset for det ser ikke godt ud, ring lige til Søren Lindemann fra Abcon og spørg om du må putte en omgang Instant Power i den bare sig det er mig der har sagt du skulle ringe 48141111 :wink:
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Re: Gas spjæld 18 år 9 måneder siden #12875

• Billen
  • Billen's profilbillede
Ricky skrev:
Hej!

Min Carisma har lidt problemer med tomgangen. Den går ofte ud ved udkobling, når der samtidig bliver drejet på rattet.

Nulstilling gjorde det ikke bedre.

Jeg har fået fortalt at det kunne være magneten i gas spjældet, som er gået løs. Hvor sidder den??

Skal spjældet egentlig ikke stå vinkelret på huset? Mit står nærmere de 45 grader som det ses på billedet.

Anybody?

Mvh
Ricky

Hvilken årgang og model er det du har ?

Gas spjæld 18 år 9 måneder siden #12876

• 's profilbillede
Mitsubishi Carisma 1,8 Sport GDI - 12/99

Det er ihvertfald hvad der stå i hans signatur :wink: :lol:

Gas spjæld 18 år 9 måneder siden #12877

• 's profilbillede
PowerbaitDK skrev:
Mitsubishi Carisma 1,8 Sport GDI - 12/99

Det er ihvertfald hvad der stå i hans signatur :wink: :lol:

Jep, altså den faceliftet model.

Jeg skal nok få det renset, men det løser næppe problemet.

Da vi havde rulletræf i Billund, talte jeg med Torben Fasterholdt og han mente det kunne være magneten i gasspjældet, der var gået løs.

Hvis der ikke lige var 100km til Billund, kørte jeg bare op til Torben. Den lokale Mitsu i Aabenraa er et bilhus med 27 mærker og de har minus styr på mitsu'er. :( Så derfor søger jeg info omkring emnet, så jeg kan hjælpe dem på vej.

Skal gasspjældet egentlig ikke lukke helt til? Mit gaber en ½cm selvom det skulle forestille at være lukket.....
Tid til at oprette siden: 0.166 sekunder