Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Motorhjelm driller

Motorhjelm driller 18 år 11 måneder siden #1657

• 's profilbillede
Hej

Jeg har et mindre problem med min motor hjelm.
Det går ud på når man skal åbne, skidtet så hiver man i kontakten inde i bilen, og låsen slipper. Her skulle hjelmen jo så gerne lige poppe lidt op så man kan åbne, men det gør den ikke!

Men kan så med en del besvær ved at få neglene ned under hive den op, men det gør NAS i fingrene.

Nogen forslag til hvordan hulan jeg løser problemet ?
Det er trættende i længden.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Motorhjelm driller 18 år 11 måneder siden #12677

• 's profilbillede
Det kan være det kabel der går ud til låsen der er knækket eller sidder løst. Prøv at tjekke det i begge ender :wink:

Hvis den låser op men ikke "popper" lidt op er det den fjerder der skal skubbe hjelmen op der er knækket. Den sidder "inde" i låsen :wink:

3. mulighed er at låsen trænger til lidt smørelse :shock:

Motorhjelm driller 18 år 11 måneder siden #12678

• 's profilbillede
Hey fiskemadding :lol:

Kablet er skam helt.. Jeg har lige kontrolleret fjedrene og alle er som de skal være, og fungere!

Der sider dog så meget lort i "låse modulet" sand, og jeg ved ikke hvad så jeg har haft den afmonteret og renset den så godt jeg liige kunne. Derefter har den fået en ordentlig omgang WD40.

Så må vi se om det hjælper. Jeg prøvede lige hurtigt, mend er gik den godt nok lidt smådårligt, selve popperen!

Det kan evt. være der sider lidt skidt og "blokere".. Men det må tiden vise.

Motorhjelm driller 18 år 11 måneder siden #12679

• 's profilbillede
Ja hvis den har været fyldt med sand så tror da pokker den ikke virker som den skal :shock: :shock:

Men nu tror jeg du er på rette vej og så håber jeg du får den til at virke :wink:
Vedhæftninger:

Motorhjelm driller 18 år 11 måneder siden #12680

• 's profilbillede
Tror måske du skal prøve med noget andet end WD40, det er godt nok lig nu men når din bil har været ude i den danske sommer en mdr, så vil jeg med næsten 100 % garantere at det WD40 er længe væk, og din låse er ved at få lidt overflade rúst.. prøv med noget rigtigt fedt.. har selv lidt bøvl med min, den popper kun op når den lige sys at den har lyst, men min lås har så været ude for et mindre uheld, så den er en lille smule skæv.. har givet min lås noget undervognsbehandling, det virker også ok, og tror ikke rigtigt at det kan undgåes at det samler lidt sand og støv op fra vejen...

Motorhjelm driller 18 år 11 måneder siden #12681

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Jeg har på et par stykke med held måske justeret låsen lidt op eller ned den kan faktisk godt glide lidt i beslaget :D
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.188 sekunder