Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Nox-sensor / Knock-sensor / Banke-sensor???

Nox-sensor / Knock-sensor / Banke-sensor??? 17 år 11 måneder siden #12626

• 's profilbillede
Fuskeren skrev:
På min galant opstår der tændingsbanken ved lave omdrejninger med afmonteret bankesensor... kan det fjernes?

min banker også ved hurtigt speedertryk. meget nemt ved lave omdrejninger også. man skal have viduet ned, så kan man høre det.. det lyder som om man banker noget metal sammen. det er rigtig skidt for motoren hvis det er slemt. men hvis man er opmærksom på det, og måske tænker luidt over det kan man sagtens køre med det.. :D
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Nox-sensor / Knock-sensor / Banke-sensor??? 17 år 11 måneder siden #12627

• 's profilbillede
jeg kører på Vpower, det burde jo gerne være oktan 97... Men alle de gamle hoveder fra dengang opel manta var en nyhed, siger jo at benzin fra shell skal man ikke hælde på noget som kører rundt hehe

Nox-sensor / Knock-sensor / Banke-sensor??? 17 år 7 måneder siden #12628

• 's profilbillede
Har fået lyst til at prøve at fjerne bankesensor på min galant 1.8 fra 94, men kan skisme ikke få plads til nogle af de værktøjer jeg har, hvordan kommer i andre til denne sensor ?

Har prøvet fra siden, nedefra og bagfra men kan ikke få plads til et værktøj der passer :-(

/ Polleman

Nox-sensor / Knock-sensor / Banke-sensor??? 17 år 7 måneder siden #12629

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Jeg tager dem gerne fra venstre skærm, og så med en stor fast nøgle i højre hånd :wink:
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Nox-sensor / Knock-sensor / Banke-sensor??? 17 år 7 måneder siden #12630

• TM
  • TM's profilbillede
Det skal lige nævnes, at hvis tændingen ikke er justeret korrekt, giver det rent faktisk tændingsbanken at flytte sensoren. Jeg havde prøvet at flytte min, men den tidligere ejer havde selv udskiftet strømfordeleren, og havde gen-monteret den efter "gehør".
Så dér skal MMC's procedure til tændingsjustering følges først (jording af torpedostikket osv.)
Grunden til, at det giver mest på 1.8 E33 er, at den ikke har hydrauliske ventilløftere, så der er der virkelig resonanser fra ventilerne i blokken.

Nox-sensor / Knock-sensor / Banke-sensor??? 17 år 7 måneder siden #12631

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
TM skrev:
Det skal lige nævnes, at hvis tændingen ikke er justeret korrekt, giver det rent faktisk tændingsbanken at flytte sensoren. Jeg havde prøvet at flytte min, men den tidligere ejer havde selv udskiftet strømfordeleren, og havde gen-monteret den efter "gehør".
Så dér skal MMC's procedure til tændingsjustering følges først (jording af torpedostikket osv.)
Grunden til, at det giver mest på 1.8 E33 er, at den ikke har hydrauliske ventilløftere, så der er der virkelig resonanser fra ventilerne i blokken.

Det er helt korekt :wink: bare læs hvad den kloge mand siger 8)
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Tid til at oprette siden: 0.286 sekunder