Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Galant "hopper" i første gear

Galant "hopper" i første gear 19 år 3 dage siden #1628

• 's profilbillede
Min galant fra 91 er begyndt at "hoppe" når man lægger afsted i andet gear... Det er lidt svært at forklare men den begynder nærmest at ryste helt. Det er meget svært at ligge flydende afsted. Jeg ved ikke om det er fordi koblingen er ved at gå til eller hvad det er? Måske er der kommet vand et sted der ikke skulle være det, fordi vi vaskede motoren med en højtryksrenser.

Jeg har lavet en søgning og fandt et andet topic med en der havde lignende problem, men det var ret gammelt, så jeg tænkte at jeg ville lave et nyt, just in case nogen kunne kaste mere lys over problemet...skal jeg virkelig ud og have en ny kobling ?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Galant "hopper" i første gear 19 år 3 dage siden #12530

• 's profilbillede
Jeg skrev andet gear, men jeg mener altså FØRSTE!!

Galant "hopper" i første gear 19 år 2 dage siden #12531

• 's profilbillede
havde nøjagtig samme problem med min gamle min gamle kobling, det viste sig at være fordi at koblingen var meget slidt, så de nitter der holder belægningen var begyndt at æde sig ind i trykpladen, og svinghjulet, fordi jeg kørte for lang tid med den.. hvis du bliver ved med at køre uden at skifte kobling, kan du nemt risikere at det kan komme til at koste dig 3 ganage så meget.. så mit råd til dig er skift kobling nu! eller skal du måske, også til at købe ny trykplade, og have drejet af svinghjulet...

Galant "hopper" i første gear 19 år 2 dage siden #12532

• Billen
  • Billen's profilbillede
Pinky skrev:
eller skal du måske, også til at købe ny trykplade.

Når man skifter kobling skifter man ALTID koblingen, udrykkerleje OG trykfod / trykplade, disse tre dele er det en komplet kobling består af.

Nogle reservedels dealer vil gerne have de brugte dele igen da de noglegange genanvendes.

Fik engang for en del års siden afdrejet et svinghjul og der var prisen ca 2000 kr. hvis jeg husker rigtigt :cry:

#hopper" 19 år 1 dag siden #12533

• 's profilbillede
var engang ude for det samme med min galant,det viste sig at det var et gummiophæng foran i motoren der kunne give sig få mm det var åbenbart nok til at den kunne hoppe når man startede i første gear,nyt motorophæng og problemet var løst :D måske det kunne være det samme med din,det er da værd at undersøge inden du tænker på ny kobling og store udgifter :cry:

mvh
lars ålborg.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.150 sekunder