Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Carisma GDI 1998 hugger

Carisma GDI 1998 hugger 19 år 1 måned siden #1565

• 's profilbillede
Hej alle -
Har en kammerat med en Carisma GDI 1998 som hugger ret konstant uanset hvordan den køres. Han har hørt at det er et generelt problem men har fornylig alligevel ofret mange penge på at få udbedret kraftig sodning omkring ventiler m.m. men stadig uden held. Er det noget med mager benzinblanding og for meget luft eller hvad ? - og kan dette ikke reguleres ved indgreb i styreboksen f.eks. som de gør med PC og chiptuning ?
Undskyld hvis dette emne har været oppe mange gange, men det er første gang jeg er inde på jeres forum for måske at kunne hjælpe min kammerat som er ved at få grå hår i hovedet ( han er også ca. 60 så måske ville de komme alligevel ) På forhånd tak for gode råd.
Torben
Lancia Delta Integrale
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Carisma GDI 1998 hugger 19 år 1 måned siden #12124

• 's profilbillede
Tilsodningen er et generelt problem. Man bør bruge fuldsyntetisk olie, som har mindre fordampning.

Tikker ventilerne meget? Mine ventiler tikkede en del og det fik bilen til at hugge irriterende ved 110 km/t. Jeg ved ikke lige hvorfor tikkeriet påvirker motorgangen - måske tror bankesensoren, at det tændingsbanken. Ved højere hastigheder var der ingen problemer, men af hensyn til min pengepung, kørekort og trafikken, er det ikke altid så praktisk at køre 150 km/t for få jævn kørsel.

Nu har jeg fået skiftet ventilløftere og vippearme. Det var dyrt, men nu spinder motoren som en mis igen.

Carisma GDI 1998 hugger 18 år 7 måneder siden #12125

• Billen
  • Billen's profilbillede
I dette indlæg www.mitsubishi-klub.dk/phpBB2/viewtopic....11&highlight=carisma er der beskrevet hvor bankesensoren sidder på en årg 98, sidder den samme sted på en årg 2000 ??
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.134 sekunder