Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Ruskende / hoppende kørsel

Ruskende / hoppende kørsel 19 år 2 måneder siden #1489

• 's profilbillede
Min dejlige familiecontainer er begyndt at "ruske / hoppe / danse / svanse".

Når bilen er kold kører den som en drøm, men efter 15-20 km med 80 km/t begynder bilen at "rumle" endog ganske voldsomt.

Efter 20-25 km holder den gradvist op med at rumle, men begynder at "hoppe / danse" lidt.

Hæver/sænker jeg farten et par km/t eller 2 forsvinder hopperiet nogle gange. - Fortsætter jeg kørslen holder det hele pludselig op, for derefter at begynde temmelig brat igen. - Og dernærst forfra igen. (Rumlen - hoppen - intet at bemærke, rumlen - hoppen - intet at bemærke osv.)

Jeg har selv gættet på afbalancering af et eller flere hjul, men så burde den vel gøre det hele tiden ik? - Jeg har prøvet at "flå" i mine dæk, og kan ikke umiddelbart mærke eller høre slør i nogle lejer.

Hvad er der i vejen? - Skal vinterdæk afbalanceres kolde eller varme?!?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

hmmm 19 år 2 måneder siden #11786

• 's profilbillede
Vil så gerne hjælpe dig med et svar hmmm :roll: Jeg tror den er syg, og burde komme på sygehuset :wink: Ja det er mit bedste bud!!

Nej skal nok være sød... kunne ikke lade være!! Håber der er en der har et svar .. sikkert Nully :wink:

Ruskende / hoppende kørsel 19 år 2 måneder siden #11787

• 's profilbillede
Der er flere muligheder. Det kan være en bærekugle der er gået Det kan være et af dækkene læredet er sprunget i og det kan være styrekugle. Jeg holder nu mest på dækket da der jo ikke er noget i vejen før du har kørt et stykke tid i bilen. Det er ikke sikkert du umiddlebart kan se noget på det dæk det er galt med men du kan jo prøve at smide sommerdækkene på, evt først foran og så køre en tur og så hvis det er det samme så tjekke med sommerdækkene på i bag. Er der ingen forskel så er det ophænget der er noget glat med.

Muligvis trækaksel 18 år 5 måneder siden #11788

Det kan sagtens være en dårlig trækaksel som når fedtet i et af ledene er koldt ikke giver sig ret meget, men lige så snart det bliver varmt bliver det som smør og går næsten fra hinanden, det problem havde jeg engang på min hvide/blå lancer fra 93. så det burde være værd at tjekke.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.170 sekunder