Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: colt 93 starter klikker

Samme problem 19 år 2 måneder siden #11760

• 's profilbillede
Hejsa :-)
Jeg har for ca. 1 md. siden haft samme problem som beskrevet i denne tråd (med at den klikker), men jeg skiftede batteri, rensede polskoene og ledningerne i polskoene... og så virkede det fint... desværre har det de sidste par dage virket som om at der var mindre og mindre strøm på bilen... og jeg troede det var batteriet igen...(pga. megen strømforbrug i de kolde måneder) men da jeg havde det af for at lade det op, var der masser af strøm på...

Så kan jeg læse i denne tråd at det muligvis kan være en lille ledning der er iret eller knækket. Hvor sidder denne lille ledning/stik?, og kan det være det der er mit problem... den kan (indtil videre) lige nå at starte, men den lyder godt nok "træt"... så jeg er bange for at den snart begynder på sit "klikkeri" igen (det var også sådan det startede sidst).

Eller er der andre steder jeg skal kigge...? starteren? eller...?

Det skal siges at jeg har ny generator, nyt fuldt opladet batteri (varta), nyrenoveret styreboks...

Håber der er nogen der kan hjælpe

Mvh. (endnu en...) Kim
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

colt 93 starter klikker 19 år 2 måneder siden #11761

• 's profilbillede
Hejsa

Jeg tror den lille ledning der her bliver omtalt er den der sidder nede på din starter Der er flere ledninger dernede men kun en tynd ledning og det er den der aktiverer starteren. Hvis den er irret eller der på anden måde er dårlig forbindelse så vil starteren ikke rigtigt slå til. :wink:

colt 93 starter klikker 19 år 2 måneder siden #11762

• 's profilbillede
Hejsa PowerbaitDK :-)

Takker for dit hurtige svar...
Jeg må starte med at sige min viden omkring biler kan ligge på et frimærke...

Men starteren... (har jeg fået at vide) sidder højst sandsynligt under motoren (dvs. jeg skal have den op på en lift for at checke), er det rigtigt?

Min bil er en mitsubishi galant gti 2.0 fra 1991.

Kan det have noget at gøre med starteren/ledningen til starteren når den såd'n "taber pusten" over flere dage (at det virker som om den har mindre og mindre strøm på batteriet, selvom jeg er sikker på at der ikke er noget galt med selve batteriet?), jeg mener... En starter... enten så virker den, eller også virker den ikke.... eller hvordan???

Hilsen Kim

colt 93 starter klikker 19 år 2 måneder siden #11763

• 's profilbillede
Det kan godt lade sig gøre at fikse det uden at have den oppe på en lift Starteren sidder bag på moteren et stykke nede Jeg skiftede en uden probs ovenfra, men du skal tjekke alle ledningerne til den også stelledningen når det er som om der bliver mindre og mindre strøm til den.

colt 93 starter klikker 19 år 2 måneder siden #11764

• 's profilbillede
Hej igen.

Takker for dit svar...

Jeg vil prøve som du siger... og vender tilbage senere...

Hvis det skulle være starteren der er defekt, har jeg kigget
på Thansens hjemmeside, der har de 2 forskellige startere...
en MED "Gear-reduction" og en UDEN "Gear-reduction"??

Ved du hvilken én der passer til min bil?, eller hvordan man ser forskel?
(Mitsu Galant 2.0 GTI 1991)

Hilsen Kim

start problemer.. 18 år 3 måneder siden #11765

• 's profilbillede
hejsa.

jeg står med et kæmpe problem som jeg håber du kan hjælpe mig med.
jeg har en galant 2,0 fra 91 og den vil bare ikke gniste.
jeg startede den en morgen og kørte på arbejdt uden noget, men da jeg kom og skulle hjem ville den bare ikke starte.
jeg fandt ud af at den ikke ville gniste. så jeg startede med at skifte tændkabler og fordeler og tændrør og rotor men intet hjalp. så fik jeg fat i helle biler og de sagde at det var min fordeler som var i stykker.
Fint jeg skiftede den, men nej den ville stadigvæk ikke starte. så fat i helle biler jamen så var det min styre boks som var død.
Fint fat i en anden styreboks. men nej den vil stadigvæk ikke gniste.
HJÆLP... hva gør jeg???

der kommer strøm til fordeleren men ingenting kommer ud. jeg ved ikke hva jeg kan gøre...

MVH: Tommi olsen
Tid til at oprette siden: 0.143 sekunder