Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Styreboks

Styreboks 19 år 3 måneder siden #1468

• 's profilbillede
Hej Alle i eksperter.

Jeg startede min bil idag efter den havde stået stille en uge. Den startede med det samme, men efter 1 min. gik den i stå og jeg har ikke kunne starte den siden. Jeg pillede herefter et af tandrørerne ud og der var ingen gnist. Nu har jeg læst et andet indlæg - hvor der relæ og styreboks blev diskuteret. Det ser ikke ud som det er relæet - men det indlæg jeg læste mindede meget om mit problem - så måske er det en kodensator styreboksen.

Så nu er mit spørgsmål: Hvor sidder styreboksen i en Mitsubishi Galant 2.0 GLSi fra december 1992 og hvordan ser den ud??

Håber der er nogen der vil svare på dette hurtigst muligt
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Styreboks 19 år 3 måneder siden #11651

• 's profilbillede
oppe under instrument bordet i højre side ved handskerummet.mont på dørstolpe.pris ved huggeren ca 1000.

styreboks 19 år 3 måneder siden #11652

• 's profilbillede
Hej, har selv haft min ud et par gange... den sidder lige bag handskerummet, hvis det er første gang man skal ha den ud vil jeg foreslå at du demonterer handskerummet... så er den til at se, det er den der har 3gule multistik ved siden af hinanden, hiv stikkene ud og sku bolten og møtrikken ud, så er den bare til at trække ned...
men tror ikke lige den er til at lave selv, men der er et firma i horsens der gør det, de er de eneste... det hedder Machon, prøv bare at ringe på 75620088...

Re: styreboks 19 år 3 måneder siden #11653

• 's profilbillede
Tak for de hurtige svar - jeg vil straks kigge på det i morgen

Re: styreboks 19 år 3 måneder siden #11654

• 's profilbillede
Jeg har nu haft styreboksen ude - det ser ikke ud til at der er nogle kompenenterne, der er gået. Dog lugter den en smule brændt.

For at få det på det rene - Der er ingen gnist på nogle af tændrørerne eller kablet, der går ind i tændspolen.

Så vidt jeg kan forstå på indlæggene her i forummet - kan det enten være relæet, der sidder under handskerummet - eller styreboksen, der sidder til højre bag handskerummet.

I et af indlæggene oplyser Nulle, at relæet ikke må klikke når man sætter tænding på - men i samme indlæg oplyste gæsten, der havde problemet, at hans relæ klikkede, men at det var en kondensator, der var brændt af i hans styreboks.

Nu er jeg ikke den største mekaniker (autoelektriker) men er det styreboksen, der styrer gnisten til tændspolen - eller er det relæ'et der sidder under handskerummet.

Der er endvidere en der nævner, at der skulle sidde en "power unit" et eller andet sted i motorrummet, som også styrer "gnisten" Hvor sidder den helt nøjagtig henne.

Håber der er en der vil bære over med mig og svare på mine mange spørgsmål. :-D

Styreboks 16 år 9 måneder siden #11655

• 's profilbillede
Jeg har haft min mitsubishi på værksted da den klikkede mens at man kørte og tabte trækkraft. Her viste det sig at det var styreboksen der var gået da styreboksen konstant stod og lukkede ned for benzinpumpen. Hvilket kunne høres ved at et relæ stod og klikkede hele tiden.
Tid til at oprette siden: 0.156 sekunder