Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: koldstart tomgang problem

koldstart tomgang problem 19 år 3 måneder siden #1457

• 's profilbillede
min colt glxi 91 (c52a) vil ikke gå i tomgang når den er kold. jeg sidder hver morgen og holder pedalen nede så den går ca 2000rpm i små 10 min. indtil motoren er lun.( ikke sjovt når det fryser 5 grader) derefter kan den lige holde sig igang på 300-500 rpm. når den er blevet drift varm er der ingen problemer, bortset fra at der ikke er særlig meget træk i den før 4000rpm. og der over. har prøvet at 0 stille computeren,men det hjalp ikke. er der nogen der har en ide om hvad det kan være??
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

koldstart tomgang problem 19 år 3 måneder siden #11597

• 's profilbillede
har fundet ud af det.

koldstart tomgang problem 19 år 3 måneder siden #11598

• 's profilbillede
Hvad var problemet ? det kunne jo være der er andre der gerne ville høre hvad det var der drillede.

koldstart tomgang problem 19 år 3 måneder siden #11599

• 's profilbillede
nåå ja. undskyld.
Det var bare en dårlig forbindelse.
Der sidder en lille pumpe ved indsugningen der giver ekstra benzin når når motoren er kold.
stikket til pumpen var meget irret, så en rengøring og lidt VD40, så var den forbindelse iorden.
Den trækker faktisk også bedre nu, men ved ikke om det har noget med det at gøre.

koldstart tomgang problem 19 år 3 måneder siden #11600

• 's profilbillede
Den trækker faktisk også bedre nu, men ved ikke om det har noget med det at gøre.

Nu er jeg godt nok ikke verdensmand mht Colt. Men jeg gætter på, at den lille pumpe du omtaler er hvad der svarer til accelerationspumpen på en alm. kaburator motor.

Pumpen hjælper til med at holde tomgangen jævn. Idet du trykker på speederen, både i holdene tilstand, og når bilen kører, giver pumpen mere benz til motoren.
Ved ikke med Colt`en. Men da jeg havde min gamle Vectra A med auto choker, kunne man se pumpen står og arbejde (Åbne/lukke) ved opstart, når bilen var kold.

Så det kan meget vel være, at den pludselig trækker meget bedre ved at du har renset stikket.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.146 sekunder