Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Allshift bruger oplevelser

Allshift bruger oplevelser 19 år 5 måneder siden #1340

  • 's profilbillede
Jeg står og overvejer at købe en Colt og i den forbindelse er et stort spørgsmål om jeg skal have Allshift eller ej.

Jeg har prøvet at forhøre mig blandt mine bil-kyndige venner, men ingen har direkte kendskab til Mitsu.

Jeg har ligeledes ledt på nettet men ikke rigtigt kunne gravet noget op (hverken godt eller skidt).

Er der nogen er jer, der har en nyere Allshift-model, og hvad synes i om den. Ville I købe allshift igen hvis I skulle købe bilen nu?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Allshift bruger oplevelser 19 år 5 måneder siden #11002

  • Phliplip
  • Phliplip's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 530
  • Modtagne TAK: 3
Jeg skal da også lige have noget info om det der AllShift.. aldrig hørt udtrykket før? Er der tale om en HELT ny model eller en ældre?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Allshift bruger oplevelser 19 år 5 måneder siden #11003

  • 's profilbillede
Jeg har haft glæden ved at prøve en Colt 1.3 samt en 1.5 med All-Shift.

All-shift er faktisk en helt normal gearkasse, med 6 fremadgående gear og 1 bak :-) - Forskellen er blot, at der ikke er en koblingspedal idet koblingen styres automatisk, ligesom gearskift foretages automatisk.

På dansk : En automatgearkasse baseret på en normal gearkasse med skifterobot.

Jeg syntes, at det kræver lidt tilvænning at køre med All-Shift, men efter bare 15 min's kørsel lærer man hurtigt at slippe speederen lidt ved gearskift, og dermed opnår man faktisk en temmlig glidende kørsel. - Præcis som med automatgear.

En stor fordel er helt klart, at der ikke er noget "tab" i gearkassen som der er med en automatgearkasse. (Pløreturbine)

Jeg kan KUN anbefale systemet. Det fungerede helt perfekt, og lidt ligesom INV-II systemet. Ved "normal" kørsel skiftede Colten omkring 1900-2100 omdrejninger, mens den ved frisk kørsel skiftede omkring 4500 omdrejninger. - Omvendt, jokkes klampen i bund, jamen så skifter den først ved 6500 omdrejninger :twisted:

Kører du på motorvejen, og sparker til den laver den også kickdown, OG laver MELLEMGAS pr. automatik!!! - Min fulde respekt!

Man kan også selv bestemme om man vil skifte gear op eller ned... Glemme man at skifte ned ved f.eks. lyskryds, så klarer systemet også den lille fejl for en.

Jeg ville ofre lidt og købe all-shift! - HELT KLART!

(Mener faktisk kun, at man kan få All-shift til 1.3'ere nu?!?! - Men der findes nogle 1.5'ere til salg rundt om i landet)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Allshift bruger oplevelser 19 år 5 måneder siden #11004

  • 's profilbillede
Forresten, så har jeg prøvet at "tæske" bilen med en normalgearkasse og All-shift... 0-100 km/t klares på samme tid i begge versioner.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Allshift bruger oplevelser 19 år 5 måneder siden #11005

  • 's profilbillede
(Mener faktisk kun, at man kan få All-shift til 1.3'ere nu?!?! - Men der findes nogle 1.5'ere til salg rundt om i landet)

De kommer igen til februar, der er sat mit navn på en Colt 1.5 Instyle AllShift i Illusion Blue nu :)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Allshift bruger oplevelser 19 år 5 måneder siden #11006

  • 's profilbillede
Knolden skrev:
Colt 1.5 Instyle AllShift i Illusion Blue nu :)
Say what?!?! - Hva er dog det for en dejlig ting?!?!
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.180 sekunder