Jeg har haft glæden ved at prøve en Colt 1.3 samt en 1.5 med All-Shift.
All-shift er faktisk en helt normal gearkasse, med 6 fremadgående gear og 1 bak

- Forskellen er blot, at der ikke er en koblingspedal idet koblingen styres automatisk, ligesom gearskift foretages automatisk.
På dansk : En automatgearkasse baseret på en normal gearkasse med skifterobot.
Jeg syntes, at det kræver lidt tilvænning at køre med All-Shift, men efter bare 15 min's kørsel lærer man hurtigt at slippe speederen lidt ved gearskift, og dermed opnår man faktisk en temmlig glidende kørsel. - Præcis som med automatgear.
En stor fordel er helt klart, at der ikke er noget "tab" i gearkassen som der er med en automatgearkasse. (Pløreturbine)
Jeg kan KUN anbefale systemet. Det fungerede helt perfekt, og lidt ligesom INV-II systemet. Ved "normal" kørsel skiftede Colten omkring 1900-2100 omdrejninger, mens den ved frisk kørsel skiftede omkring 4500 omdrejninger. - Omvendt, jokkes klampen i bund, jamen så skifter den først ved 6500 omdrejninger
Kører du på motorvejen, og sparker til den laver den også kickdown, OG laver MELLEMGAS pr. automatik!!! - Min fulde respekt!
Man kan også selv bestemme om man vil skifte gear op eller ned... Glemme man at skifte ned ved f.eks. lyskryds, så klarer systemet også den lille fejl for en.
Jeg ville ofre lidt og købe all-shift! - HELT KLART!
(Mener faktisk kun, at man kan få All-shift til 1.3'ere nu?!?! - Men der findes nogle 1.5'ere til salg rundt om i landet)