Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Lys / Batteri problemer på Galant fra ´91

Lys / Batteri problemer på Galant fra ´91 19 år 6 måneder siden #10962

• 's profilbillede
Halløj der.

Det kan selvfølgelig godt være et relæ problem som du har. For mig lyder det nu mere som om at det er din generator, som er ved at give op.
Netop det at dit "batteri ikon lyser svagt og nogle gange blinker det men kun i forbindelse med at "lyset" leger med dig" det lyder for mig som om at ladespændingen kommer for langt ned i volt, og derfor falder dit relæ og lyset går ud. Her er det at du ser ladelampen lyse!

Hos THansen kan du få en ny generator til ok penge, 11-1200,-

Tag et voltmeter og mål på batteripolerne med standste motor, mål 12,0 til 12,5 Volt. Start motoren og mål igen, nu skal du måle 13,0 til 14,5 Volt.
Nu tænder du for alt som kan bruge strøm, elbagrude, blæse på højeste niveau og langt lys. Mål på batteripolerne igen, spæadingen må ikke komme under 13 Volt.

Er alt i orden så se efter irrede stikforbindelser.

Held og lykke med fejlfindingen.
Jeg havde et ligende problem med min Galant Dynamic4
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Lys / Batteri problemer på Galant fra ´91 19 år 5 måneder siden #10963

• 's profilbillede
FAaJ-TECH skrev:
Halløj der.

Det kan selvfølgelig godt være et relæ problem som du har. For mig lyder det nu mere som om at det er din generator, som er ved at give op.
Netop det at dit "batteri ikon lyser svagt og nogle gange blinker det men kun i forbindelse med at "lyset" leger med dig" det lyder for mig som om at ladespændingen kommer for langt ned i volt, og derfor falder dit relæ og lyset går ud. Her er det at du ser ladelampen lyse!

Hos THansen kan du få en ny generator til ok penge, 11-1200,-

Tag et voltmeter og mål på batteripolerne med standste motor, mål 12,0 til 12,5 Volt. Start motoren og mål igen, nu skal du måle 13,0 til 14,5 Volt.
Nu tænder du for alt som kan bruge strøm, elbagrude, blæse på højeste niveau og langt lys. Mål på batteripolerne igen, spæadingen må ikke komme under 13 Volt.

Er alt i orden så se efter irrede stikforbindelser.

Held og lykke med fejlfindingen.
Jeg havde et ligende problem med min Galant Dynamic4

generator og batteri skiftet bilen køre nu perfekt 1000 tak fir hjælpen det er sku rat med et forum hvor vi amatør billister kan få lidt hjælp

Gold jul

henrik !
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.148 sekunder