Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Carisma Motorgang

Carisma Motorgang 19 år 6 måneder siden #1302

• 's profilbillede
Hej,

Jeg har en Carisma GDI fra 1998. Alt i alt er jeg meget tilfreds med bilen.
Den har dog et par små irritationsmomenter, som jeg vil høre om der er nogen som kender til.

Bilen har en ringende lyd ved ca 3000 omdr. /min. Det er forbindelsen mellem stang og gearkasse der rasler med ude i motorrummet. Som om der er et bøs som er slidt. Er der nogen der har erfaringer med at skifte det (evt. pris)

Motorgangen er noget ustabil synes jeg. Periodisk falder omdrejningstallet i tomgang fra ca. 850 til ca. 600, som virker meget lavt. Når man kører med speederen i en fast stilling, er det nogen gange som om at bilen selv gasser lidt ekstra op i et kort nyk. Det er skide irriterende. :evil:

Ved accelerationer, føles det desuden som om den holder lidt igen periodisk. Det kommer også lidt som nogen ryk. Som om den ikke rigtig kan tage gassen. :roll:

Periodisk lider bilen også lidt af tikkende ventiler. Det er nærmest når den ikke er helt gennemvarm, og ved omdrejninger under 2500. Nærmest som om der ikke er helt nok tryk på til den kan trykke det helt ud i de hydruliske løftere.

Lad mig høre jeres erfaringer
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Carisma Motorgang 19 år 6 måneder siden #10813

• 's profilbillede
Sys det lyder som en god ide at køre til nærmeste mitsu værksted, og få dem til at sætte deres pc til den så kan de hurtigt se hvad der er i vejen..
Men hvis du selv vil prøve at gøre noget, så har jeg hørt at man kan nulstille styreboksen, ved at afmontere stel forbindelsen natten over... var til rulletræf med en der havde lidt problemer med sin carisma, hvor computeren ku fortælle at det var nyt softwear.. det var så vit jeg husker ikke nær så dyrt som ny styreboks... held og lykke..

Carisma Motorgang 19 år 6 måneder siden #10814

• 's profilbillede
Du kan også prøve at skrive til Ricky, han ved vist lidt mere om det..

Carisma Motorgang 19 år 5 måneder siden #10815

• 's profilbillede
Jeg har også en Carisma 1.8 GDI med exact samme problem !

Når man ruller stille og fredeligt derudaf, så acc'er den i tide og utide en lille smule. Selv om man ikke selv træder på speederen.

Glæder mig til at se hvad der sker i denne tråd.

TrylleJan

Carisma Motorgang 19 år 3 måneder siden #10816

• Billen
  • Billen's profilbillede
man kan nulstille styreboksen, ved at afmontere stel forbindelsen natten over...

Gælder dette oxe for en årg. 00 :roll:

Hvor mange timer er det :shock: Bare fordi min "nat" starter som regel først klokken 22.00 og slutter igen omkring kl. 07.00

Og skal man køre tomgang osv. ind igen :?:
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.152 sekunder