Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Blodigt Oliedrypperi

Blodigt Oliedrypperi 19 år 6 måneder siden #1301

• 's profilbillede
Hej
Min bil mister olie.
Sagen er kort fortalt at jeg for 1½ måned siden opdagede at bilen var helt oppe i det rude felt på temperatur måleren.
Køleren var gået. Jeg skiftede den så, alt er fint, kører godt yada yada..
MEN.....
så opdagede jeg at den lækkede olie.
Skiftede ventildæksel pakningen....drypper stadig.
Skruer tandrem skjoldet af - men det ser ikke ud til at den drypper omkring knastakslen.
Hvor hulen bulen kan skidtet ellers komme ud.....

Bilen er en superlækker Galant 1.8 Sport fra '91. Vil være ked af at slippe den.

Hvis man kigger på motoren, kan man se at henh. Koblingen, Dynamoen, og hele højre side af motorkassen.

Plz help. Vil nødigt pille det hele fra hinanden hvis det bare er en bagatel.
MVH
Pip
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

RE: 19 år 6 måneder siden #10809

• 's profilbillede
Det kan sagtens være pakningen ved bundkarret eller oliefilteret der er utæt.

Blodigt Oliedrypperi 19 år 6 måneder siden #10810

• 's profilbillede
Det kunne nu også være en top pakning i forbindelse med at motoren har været varm... personligt har jeg prøvet at min olie indikator var blevet utæt der hvor ledninge sad fast... det er den der får olie lampen til at lyse hvis der ikke er noget olie tryk. skal lige siges at min stadig virkede selvom den var utæt :) .. ps. selvom det ikke var ret meget den var utæt, svinede det næsten hele motorrummet til i olie, det var en rep til omkring 20 kr. og det tog mindre end 5 min at skifte. :P

Lyder interessant. 19 år 6 måneder siden #10811

• 's profilbillede
Tak for de hurtige bud.
Jeg tror ikke at det er oliefilteret - den sidder vist længere nede.
Med toppakning, mener du ventildæksel pakningen eller er vi længere nede på motorblokken.

Hvad med bundkaret - er det nemt at undersøge?

Jeg er lidt ny i faget - patience plz.

Jeg vil tjekke olie indikatoren.Motorummet ser ud som Kuwaits undergrund på en dårlig dag.

Har i nogen erfaringer med Abcon oil stop leak?
Koster 189,- ikke meget, men surt hvis den ikke virker.

Blodigt Oliedrypperi 19 år 6 måneder siden #10812

• 's profilbillede
Det er helt okay, man skal jo starte et sted... toppakningen er den der sidder mellem topstykket og motorblokken. pakningen til ventildækslet sidder mellem topstykket og ventildækslet. jeg vil mene at det nok er en lidt sværer opgave, for en begynder. Det ville helt sikkert være en fordel hvis du kan få en kami der ved lidt om det, til at hjælpe dig, også fordi det er noget tungt at stå med selv.. Du er velkommen til at spørge igen, så skal jeg se om jeg kan svar :D , ud fra min viden :lol:
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.150 sekunder