Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: 1.8 -> 2.0 GTI

1.8 -> 2.0 GTI 19 år 7 måneder siden #10729

• 's profilbillede
Mht. gearkasse er der forskel på udvekslingen har jeg oplevet.

Jeg skiftede gearkasse min gamle 8v'er galant, til gti gearkasse hvilket resulterede i at jeg havde super meget omtræk men ingen topfart. Bilen toppede ved 160 km/t :D
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

1.8 -> 2.0 GTI 19 år 7 måneder siden #10730

• 's profilbillede
jeg købte en hel bil og tog det hele fra den af. jeg køre med den org 1,8 gearkasse på min. tog også luftmængde måleren fra 2,0 og monterede. Den bil jeg købte var så en 89´så der skulle laves lidt om på indsprøjtningen og vaccum slangerne. man skal bare passe på med at tune for meget på de motoret for balance akslerne kan ikke holde til det. Med hensyn til skørtsættet så er det ikke til salg, desværre. Men hele bilen er måske snart til salg, skal bare lige synes, samt ha lavet en balance aksel. Det er ikke sådan når den bliver tunet lidt... :lol:

1.8 -> 2.0 GTI 19 år 7 måneder siden #10731

• 's profilbillede
Hvis du vil ha turbo på så gør ligesom nully og køb et vr4 frontcut det er langt det billigste. Det kan ikke betale sig at bygge en alm motor om...

1.8 -> 2.0 GTI 19 år 7 måneder siden #10732

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Hejsa
Så har Egon desværre ikke ret hvis han siger at man ikke skal skifte Luftmængde måleren og styreboksen, for vi har lagt en 2,0 i en Colt 1,8 gti og den fik alt for lidt Benzin og kørte rigtigt dårligt på grund af det det samme gjorde den med luftmængde måleren, så jeg kontaktede Torben fasterholdt og han sagde vi med det samme skulle få skiftet styreboksen ellers ville motoren tage skade, og til luftmængde måleren, der købte vi et diagram hvor han havde lave en ledning om fra luftmængde måleren til styreboksen, og da de to ting var lavet kørte Colten bare perfekt

Så jeg skal gerne ringe til Egon og sige det ikke er optimalt at bruge den 1,8 boks i en 2,0 for den for for lidt benzin :roll:
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

1.8 -> 2.0 GTI 19 år 7 måneder siden #10733

• 's profilbillede
Impreza: jeg er ikke meget for at montere turbo på min 1.8 GTI, da jeg ikke selv kan "skrue" på den slags, derfor vil jeg gerne have skiftet den nuværende motor ud, med en 2.0 GTI - desuden får jeg jo ikke bilen synet med turbo, uden at skal betale voldsomt meget i afgift.

Ang. skørtesættet, så ville jeg bare høre, om det er relativt nemt at lave - jeg har fundet dem på nettet og den slags har jeg finger snilde til, men da det jo ikke er noget jeg gør hver dag, vil jeg jo lige høre jer "eksperter" om råd og vejledning først :D

Nully: Det bliver "your way", tak for hjælpen - nu skal jeg blot finde en mek jeg tør overlade projektet til :D

1.8 -> 2.0 GTI 19 år 7 måneder siden #10734

• 's profilbillede
vil sige at der ligger rigtig meget arbejde i at lave den for den passer ikke sådan lige over på. de har den til focusen hos scs.dk men koster lige knap 5000.- dertil kommer så evt det sværd der sidder nedenunder til 1400.- samt tågelygter til som jeg ikke lige husker prisen på. så skal der bruges en hulens masse glasfiber spartel for den øverste del skal skæres af samt den skal skæres i begge hjørner da rundingen ikke passe på til den gamle. Den er heller ikke helt lang nok på siderne så det skal du selv bygge op i glasfiber. Så du skal regne med omkring 8000.- alene til forkofanger inden der er kommet net i, og så skal den også males.
sideskørterne kostede omkring 3000.- men skulle også laves om så de passer til... men det kan sagtens lade sig gøre. held og lykke med det... :D
Tid til at oprette siden: 0.168 sekunder