Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Carisma 1.8 GLS '98 ?

Carisma 1.8 GLS '98 ? 19 år 7 måneder siden #1253

• 's profilbillede
Så fik jeg endelig min Carisma i hus :D

Kanon dejlig bil, den har gået 97.000 og fik den for 55.000, syntes det er okay pris for en bil i den stand og med ALT udstyr - men den har svært ved at gå i 1. gear, man skal presse gearstangen hård mod venstre før den går i 1. nogen der kan sige hvad det skyldes ?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

RE: 19 år 7 måneder siden #10608

• 's profilbillede
Umiddelbart skulle jeg nok kunne hjælpe her.

Hvis du hiver gearstangsmanchetten af så kan du se at der på venstre side af gearstangs befæstigelsen (ved 1 gearet) sidder et beslag, dette beslag styrer gearstangen, men af en aller anden årsag kan det altså også sidde en smule i vejen. selve beslaget er monteret med 2 bolte og ligner mest af alt et stykke kraftigt pladejern der lige er bøjet en smule.

Monter en tynd skive på hver bolt, mellem beslaget og selve gearkassen, dette "løfter" beslaget en smule således at det ikke længere er i vejen, men dog stadig styrer gearstangen.

Har lavet tricket i min egen 1,8 GLS samt en Volvo V40 (samme gearkasse) og det har nu virket i 3 år :wink:

Re: RE: 19 år 7 måneder siden #10609

• 's profilbillede
Mix skrev:
Umiddelbart skulle jeg nok kunne hjælpe her.

Hvis du hiver gearstangsmanchetten af så kan du se at der på venstre side af gearstangs befæstigelsen (ved 1 gearet) sidder et beslag, dette beslag styrer gearstangen, men af en aller anden årsag kan det altså også sidde en smule i vejen. selve beslaget er monteret med 2 bolte og ligner mest af alt et stykke kraftigt pladejern der lige er bøjet en smule.

Monter en tynd skive på hver bolt, mellem beslaget og selve gearkassen, dette "løfter" beslaget en smule således at det ikke længere er i vejen, men dog stadig styrer gearstangen.

:wink:

Kunne ikke nøjes med skive men sleb den forhøjning der er på beslaget væk, så nu virker det... tak for hjælpen med at komme på sporet af fejlen. :wink:

RE: 19 år 7 måneder siden #10610

• 's profilbillede
Velbekommen, i mit tilfælde var det nok med et par skiver, godt at det virker nu.

Re: RE: 19 år 7 måneder siden #10611

• 's profilbillede
Mix skrev:
Velbekommen, i mit tilfælde var det nok med et par skiver, godt at det virker nu.

Ja ham der havde den før har kørt med det i 1½år og lige sådan med en deffekt højre styrekugle :shock:

For den type mennesker er der kun suk til overs, men ud over de ting er den tip top og har "kun" gået 97000km, så prisen 55000 er vel okay, når man ser på bare udstyrslisten i den model.

RE: 19 år 7 måneder siden #10612

• 's profilbillede
Det eneste udstyr jeg mangler i min GLS er elektriske sæder, selv fartpilot er der.

Ufatteligt at man kan køre med en defekt styrekugle i 1½ år :shock:
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.155 sekunder