Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Hakker ved jævn kørsel!

Hakker ved jævn kørsel! 19 år 7 måneder siden #1245

• 's profilbillede
Hej til gruppen

Min Galant GTI fra 91' hakker ved jævn kørsel (fast hastighed) samt begyndt at tikke fra indsugningsmanifolden (anderledes og mere blid tikken, end man hører når ventilerne tikker. Det høres i kabinen fra venstre foreste side)

Skiftet olie, Castrol 15/40 og anvendt Abcon for 2000 km siden.

Hvis jeg giver den et hurtigt tryk med gassen fra tomgang lyder der et metallisk klonk lige når gassen aktiveres.

Der er masser af træk ved acceleration (taktrem står alstå fint).

Det hele lyder som om det kommer fra indsugningsmanifolden!

Kører blyfri 92....

Nogen ideer?

På forhånd tak.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hakker ved jævn kørsel! 19 år 7 måneder siden #10580

• GTI
  • GTI's profilbillede
Er med på en lytter :!:
mvh GTI

Re: Hakker ved jævn kørsel! 19 år 7 måneder siden #10581

• 's profilbillede
Hej igen

Nulstillede computeren her til aften, og tog en tur i bilen fra Amager og hjem! Det var en helt ny bil at køre i, tror computeren må have logget en fejl, og derved gået i nødprogram? Nu er der mere respons i motoren, og den trækker meget bedre! Har dog stadig det problem med at det tikker fra motorrummet, lyder sjovt nok som en eller flere græshopper når man kører på motorvejen *GG* Lyder ikke som om det kommer direkte fra ventilerne! Og den har stadig det med den metaliske klonk ved pludselig gasgivning, tændingsbanken, der kan skyldes men kørsel på blyfri 92???

Skrev tidligere i gruppen om at min kobling hoppede ved skift af gear, dette er dog blevet meget et mindre problem efter at jeg fik nulstillet min computer, så jeg vil ikke give udrykkerlejet skylden i denne sammenhæng, som det var på tale, se tråd 'Problemer med kobling' www.mitsubishi-klub.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=3409

Jeg tanker som sagt blyfri 92 hos OK, vil prøve at gå over til blyfri 95 istedet og se hvad sker ved det? Hvis dette ikke hjælper, så vil jeg prøve med et fuelfilter-skift!

Så at GTI skrev om justering af luftblandingen, kan det lade sig gøre på en indsprøjtning, måske man skulle lade Mitsubishi måle og justere lidt?

Vender tilbage....

M. Hoey skrev:
Hej til gruppen

Min Galant GTI fra 91' hakker ved jævn kørsel (fast hastighed) samt begyndt at tikke fra indsugningsmanifolden (anderledes og mere blid tikken, end man hører når ventilerne tikker. Det høres i kabinen fra venstre foreste side)

Skiftet olie, Castrol 15/40 og anvendt Abcon for 2000 km siden.

Hvis jeg giver den et hurtigt tryk med gassen fra tomgang lyder der et metallisk klonk lige når gassen aktiveres.

Der er masser af træk ved acceleration (taktrem står alstå fint).

Det hele lyder som om det kommer fra indsugningsmanifolden!

Kører blyfri 92....

Nogen ideer?

På forhånd tak.
[url][/url]

Hakker ved jævn kørsel! 19 år 7 måneder siden #10582

• 's profilbillede
Hej med hensyn til det der "klonk", ku det godt lyde som om at der er gået et motor/gearkasse ophæng, eller der er et der sidder løs... kan godt føles som om at hele forbroen er ved at falde af, hvis man gir gas og slipper, gir gas og slipper.
Held og lykke :wink:

Hakker ved jævn kørsel! 19 år 7 måneder siden #10583

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
jeg tror noget af det kan være tændingsbanken, prøv at tanke 95 blyfri et par gange, du kan også prøve at tage din bankesencor af og lave den til stel så kan du mærke og høre om det er tændingsbanken :D
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.185 sekunder