Ja, men det er ikke bare lige at sætte en turbo på! Når
man bygger turbo på, så skal man finde en måde at turbo'en kan blive smurt på, det kan ske på flere måder. Her er to
:
1. Du køber en ny oliepumpe som kan klare jobbet for dig.
2. Du tager et stykke armeret slange og et
T-stykke, monterer det ved olietrykmåleren og til retur løbet svejser du en studs på bundkarret.
Du skal oxo
have sænket komprisionen, der er der oxo flere muligheder, du kan bla. skifte stempeler, to toppakninger, fjerne noget
fra forbrændingskammeret, og der er sikkert flere måder - Smedet/neddrejede stempeler giver dog den bedste
ydelse.
Luften som din turbo suger, skal være så kold som overhovedet mulig ( jo varmere luften er, jo mindre
ydelse er der), derfor er det oxo nødvendig og montere en intercooler.
Alt i alt er det et rimelig bøvlet
projekt, og en turbo er ikke ligefrem gratis.