Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: GTI i alm. colt.

GTI i alm. colt. 19 år 11 måneder siden #1097

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Hey..

Ville en 1.8GTI motor passe over i en Colt 1.6GLXI? Vil der blive bøvl med evt. computer/stik/ophæng?

Ville egentlig også lige høre om en 1.8GTI motor går bedre eller dårligere end 1.6 16V motoren. Jeg har nemlig hørt at den ikke er meget "vildere" end 1.6éren.

Det er Colt ´92-´95.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

tjaa... 19 år 11 måneder siden #9760

• 's profilbillede
jeg tror der ville blive lidt problemer, og med hvordan bilen er bygget, og om den kan holde til det, i aksler og andre trækkende dele??? :?

GTI i alm. colt. 19 år 11 måneder siden #9761

• Cocacola
Umiddelbart ville jeg mene at karrossen ville holde, men jeg mener at motoren i GTIén er helt anderledes end den mindre 1.6l. Men jeg ved det ikke.

GTI i alm. colt. 19 år 11 måneder siden #9762

• Mathæus
  • Mathæus's profilbillede
Har både haft en 1.8GTi'er og min nuværende 1.6GLXi'er. Godt nok var GTI'eren fra ´91 og GLXi'eren er fra '93, så det er ikke sikkert de helt kan sammenlignes. Men synes ikke der var den helt store forskel i ydeevne - GTi'en var måske heller ikke så velhold som den burde, og så var den jo 125kg tungere, ikke at forglemme...

Som jeg lige husker det, så ligger der en 113hk i GLXi'eren - det giver en maksimal ydeevne på en ny motor på 113*1,20 = 135,6HK
Mener at GTI'en fra ´92-´95 modellen sparker 140HK ud, altså 4,4HK for meget...
Så det kan godt være du kommer lidt i problemer der.... (med mindre det er mig der er en nød til at regne :) )

GTI i alm. colt. 19 år 11 måneder siden #9763

• Cocacola
Har snakket med min onkel som er ekspert i Mitsubishi og han siger at 1.6 motoren ikke er meget langsommere end den lidt størrer 1.8.

... 19 år 11 måneder siden #9764

• 's profilbillede
ville bare lige sige at 1,8gti'en altså er noget hurtigere end 1,6'eren.
den er også meget mere lavgearet, pga. den kører med samme gearing som 1,3'eren. gti'en fra 93- 96 har 140 hk og 1,6'eren har 113hk

du kan kigge på coltmania.de, og se alle specifikationer f.eks. 0-100 tid osv.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.173 sekunder