Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Tikkeri efter olieskift

Tikkeri efter olieskift 20 år 2 uger siden #1062

• 's profilbillede
Hej Mitsuvenner

Jeg har lagt mærke til, at hver gang jeg har skiftet olie på min Carisma GDI, så tikker den (næsten) som en gammel Ford Fiesta indtil jeg har kørt ca. 1000 km, så er der ro igen. Først troede jeg, at det var pga. uoriginalt oliefilter, men den gør det også med et originalt Mitsu filter til 90 kr! Så tænkte jeg, at der måske kom luft i systemet pga. det tomme oliefilter, så denne gang fyldte jeg omhyggeligt det nye oliefilter med frisk olie inden montering, men den tikker stadig lystigt :x . Jeg bruger Shell Helix 5W/40 fuldsyntetisk olie - som anbefales af Ferrari! - så det burde vel også være fint til Carismaen - eller hvad?

Er der nogen der kan komme med en god forklaring, eller skal jeg bare finde mig i tikkeriet? Det skal siges, at når jeg har kørt de ca. 1000 km så tikker den ikke mere - altså ikke før næste olieskift.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Tikkeri efter olieskift 20 år 2 uger siden #9519

• 's profilbillede
Hvor meget har motoren kørt?

Jeg synes personlig at en 5/40 olie er for tynd, men det er jo en smagssag. Ellers prøv at give den noget Swedol, det virker fantastisk..

Tikkeri efter olieskift 20 år 2 uger siden #9520

• 's profilbillede
Motoren har kørt 145.000.

Hvis 5/40 er for tyndt, skal man så bruge 10/50 eller hvad der nu findes?

Jeg vil prøve med noget swedol næste gang og se om det hjælper.

Tikkeri efter olieskift 20 år 2 uger siden #9521

• 's profilbillede
Det var ikke mange kilometer den motor har kørt, den burde ikke allerede have mislyde..

Jeg bruger 10/40 olie med Swedol og i øjeblikket er det Castrol det går ud over.

Tikkeri efter olieskift 20 år 2 uger siden #9522

• 's profilbillede
Min Carisma GDI fra 1998 med 190000km på klokken tikker også.

Jeg plejer efter olieskift at hælde en flaske Abcon Grøn på, men det virker kun godt 5-6 måneder hvorefter man nogle gange kan høre tikken.

Det virker som om det kun er indtil bilen er driftsvarm.

Jeg kører med Castrol 0W30 som er anbefalet til Carisma GDI. Alternativt har Shell udviklet en olie specielt beregnet til GDI, men jeg synes ikke jeg kan finde noget info om den mere.

/B.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.165 sekunder